پخش «سمفونی رخت‌ها» از رادیو تهران و رادیو نمایش

تهران (پانا) - از روز یکشنبه دوازدهم مردادماه، پخش سریال رادیویی «سمفونی رخت‌ها» به کارگردانی میرطاهر مظلومی از رادیو تهران و رادیو نمایش آغاز می‌شود.

کد مطلب: ۱۱۱۱۸۷۸
لینک کوتاه کپی شد
پخش «سمفونی رخت‌ها» از رادیو تهران و رادیو نمایش

به گزارش روابط عمومی اداره کل هنرهای نمایشی رادیو، «سمفونی رخت‌ها» به سفارش رادیو تهران در اداره کل هنرهای نمایشی رادیو تولید شده است که همزمان از رادیو نمایش نیز پخش خواهد شد.

پوریا موسوی نویسنده «سمفونی رخت‌ها» درباره ایده شکل‌گیری این نمایش رادیویی گفت: به تبع ایده این نمایشنامه هم ریشه در گذشته ماجرا دارد اما آنچه مشخصاً در این درام برای من به نقطه شروع بدل شد، مساله انجمن‌های زنان مشروطه خواه در ایران بود که علیرغم نقش موثر در تاریخ معاصر و اهمیت فراوان شکل‌گیری آنها کمتر به آنها پرداخته شده است.

وی همچنین درباره اینکه تا چه اندازه شخصیت‌های این نمایش واقعی هستند؟ بیان کرد: هیچکدام از شخصیت‌های این درام واقعی نیستند. همگی را ساخته‌ام. البته طبیعی است که از بعضی افراد الهام گرفته باشم اما آنچه در نهایت ساخته شده به هیات اشخاص نمایش درآمده مخلوق همین درام است.

این نویسنده درباره حضورش در زمان تولید نمایش‌های رادیویی گفت: من همیشه سر ضبط نمایش‌ها در استودیو حاضر هستم و حقیقتاً هر بار همکاری خوبی با عوامل مختلف شکل گرفته است. این نمایش هم از این قاعده خارج نبوده برای من بیش از هر چیز دیگر حضور و همکاری با میرطاهر مظلومی سازنده این فضا بوده، برخورد حرفه‌ای آقای مظلومی در پروسه پیش تولید تا تولید و پس از آن حتی تا پایان پخش نمایش وضعیتی کاملاً حساب شده را ایجاد کرده که برای من بسیار با ارزش و سازنده بوده است در حقیقت باید بگویم میرطاهر مظلومی به عنوان هدایتگر کل تیم تولید، روابط را به گونه‌ای تنظیم می‌کند که در نهایت همه اعضای تیم با فضایی حرفه‌ای مواجه می‌شوند. همه تیم برای خلاقیت فضا دارند و کارگردان هم با دقت خلاقیت و توانایی افراد را هدایت می‌کند و خوشحالم از اینکه پروژه‌های بعد را هم با هم کار خواهیم کرد.

مجموعه رادیویی ۶ قسمتی «سمفونی رخت‌ها» ماجرای بازگشت ماهرخ دختر شیخ الملوک از پاریس و مواجه شدن با جای خالی ماه بانو خواهرش است. ماهرخ که در آخرین ماه‌های استبداد صغیر به ایران بازگشته حالا به دنبال خواهرش می‌گردد که انگار سر به نیست شده است.

در این مجموعه رادیویی شیما جان قربان، مهدی طهماسبی، فریده دریامج، بهناز بستان دوست، مونا صفی، قربان نجفی، عباس توفیقی، ماندانا محسنی، محمد آقامحمدی، کامیار محبی به ایفای نقش پرداخته‌اند.

«سمفونی رخت‌ها» به نویسندگی پوریا موسوی، کارگردانی میرطاهر مظلومی، تهیه کنندگی فرشاد آذرنیا، افکتوری نازنین حسن پور، صدابرداری جعفر جودتی و نوازندگی کاوه آهنگران از روز یکشنبه دوازدهم مردادماه ساعت ۲۲:۳۰ از رادیو تهران پخش می‌شود و ساعت ۱ بامداد روی آنتن رادیو نمایش می‌رود.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار