سینماهای هند یک ماه دیگر بسته می‌مانند

تهران (پانا) - وزارت امور داخلی هند دیروز چهارشنبه تایید کرد که سینماهای سراسر هند حداقل تا ۳۱ آگوست (۹ شهریور) بسته خواهند ماند.

کد مطلب: ۱۱۱۱۶۹۳
لینک کوتاه کپی شد
سینماهای هند یک ماه دیگر بسته می‌مانند

به گزارش ورایتی، به گفته مقامات مسئولان هند سومین مرحله بیرون آمدن از قرنطینه از یکم آگوست (۱۱ مرداد) شروع می‌شود، اما این روند شامل سالن‌های سینما، استخرهای شنا، پارک‌های تفریحی، تئاترها، کافه‌ها، سالن اجتماعات و مراکز تجمع نمی‌شود. وزیر امور داخلی گفت هیچ مرکز با کارکردهای اجتماعی، سیاسی، ورزشی، مذهبی و سرگرمی نمی‌تواند فعلاً کارش را شروع کند.

این خبر ضربه بزرگی برای صنعت فیلم هند است که بسیاری از آنها امیدوار بودند از یکم آگوست مجاز به بازگشایی سینماها می‌شوند. هفته پیش وزارت اطلاعات و برنامه‌ها به وزارت امور داخلی توصیه کرده بود که بازگشایی سینماها با اقدامات ایمنی می‌تواند در بهترین حالت از یکم آگوست و در نهایت از ۳۱ آگوست شروع شود.

ادامه تعطیلی‌ها بر فروش چندین فیلم بزرگ از جمله فیلم‌های هالیوودی مانند «تنت» نولان که قرار است در بازارهای بین‌المللی زودتر از آمریکا اکران شود، تأثیر بگذارد.

«اینوکس» دومین زنجیره بزرگ مالتی پلکس در هند با ۶۲۶ پرده نمایش است و آلوک تاندون مدیرعامل آن معتقد است کریستوفر نولان در هند کارگردانی بسیار محبوب است و طرفداران زیادی دارد. وی گفت: در حال حاضر اشتیاق و پیش‌بینی‌های زیادی برای «تنت» وجود دارد و این فیلم می‌تواند تماشاگران زیادی را به سینماها بکشاند. با توجه به اینکه بعضی از صحنه‌های این فیلم در هند فیلمبرداری شده و دیمپل کاپادیا بازیگر هندی هم از بازیگران آن است، اشتیاق به تماشای این فیلم بیشتر هم می‌شود. در ضمن «مولان» هم که یک درام اکشن و بازسازی یک سریال پرطرفدار قبلی است که از سوی دیزنی به بازار عرضه شده، از ظرفیت زیادی برای جذب تماشاگران برخوردار است.

وی افزود: با توجه به شرایط فعلی سینماها به فیلم‌های تعیین کننده نیاز است تا با بازگشایی سینماها این بخش بتواند حیاتش را از سر بگیرد.

بخش فیلم و سینمای هند ۲.۷ میلیارد دلار ارزش دارد. از این میان ۱۳٪ از این ارزش سهم فیلم‌های هالیوودی است. این کشور ۸،۵۹۹ پرده سینما دارد.

هند در حال حاضر ۱.۶ میلیون مورد کروناویروس دارد که تاکنون ۳۵ هزار نفر را به کشتن داده است و روزانه ۴۷ هزار نفر به این ویروس مبتلا می‌شوند.

با بسته بودن سینماهای هند به مدت ۴ ماه، بالیوود بدترین ۶ ماه عمرش را با ضرر ۱۰ میلیارد کروری (۱۴۶ میلیون دلار) تجربه کرده است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار