بهبودیافتگان کرونا در روز عرفه پلاسما اهدا کنند

تهران (پانا) - سخنگوی سازمان انتقال خون گفت بهبودیافتگان کرونا به شکرانه سلامتی در روز عرفه پلاسمای خون خود را اهدا کنند.

کد مطلب: ۱۱۱۱۶۸۸
لینک کوتاه کپی شد
بهبودیافتگان کرونا در روز عرفه پلاسما اهدا کنند

بشیر حاجی بیگی، سخنگوی سازمان انتقال خون ایران در برنامه‌ای رادیویی به مناسبت روز انتقال خون با بیان اینکه امسال روز جهانی انتقال خون با روز عرفه مصادف شده است، گفت: از بهبودیافتگان کرونا درخواست می کنیم به شکرانه سلامتی به مراکز انتقال خون مراجعه کرده و پلاسمای خود را اهدا کنند.

سخنگوی سازمان انتقال خون درباره اهدا پلاسما توسط بیماران بهبود یافته کرونا گفت: طی چهار ماه اول سال، 4566نفر از بهبودیافتگان برای انتقال پلاسما به مراکز انتقال خون کشور مراجعه کرده‌اند و حدود 3595 واحد پلاسما اهدا شده است. بیشترین میزان مراجعه در استان‌های تهران، خوزستان، کرمانشاه، خراسان رضوی و اصفهان بوده است. افرادی که از بیماری کرونا بهبود پیدا کرده‌اند و 28 روز از زمان بهبودی شان گذشته است، می‌توانند برای اهدا پلاسما برای درمان بیماران به مراکز انتقال خون مراجعه کنند.

وی افزود: با توجه به اینکه امسال 9 مرداد برابر شده با روزجهانی انتقال خون و از طرفی مصادف شده با 9 ذی الحجه و روز عرفه که افراد بسیاری با انجام فریضه های دینی و معنوی سعی در نزدیکتر شدن به خداوند دارند، افراد واجد شرایط می‌توانند به شکرانه برخورداری از سلامتی مجدد، به مراکز انتقال خون مراجعه کرده و پلاسما خود را به عنوان نذر سلامتی اهدا کنند.

سخنگوی سازمان انتقال خون ایران درباره اهداء پلاسما و انتقال ویروس کرونا در مراکز انتقال خون افزود: اهدا پلاسما به صورت رایگان صورت می‌گیرد. مراکز انتقال خون، مانند مراکز بیمارستانی نیست. این محیط کاملا بهداشتی و پاکیزه است و تمامی وسایل یک بار مصرف هستند. همچنین شایان ذکر است که ویروس کرونا به واسطه اهدا خون منتقل نمی‌شود.

وی در رابطه با کمبود پلاسما افزود : پلاسما در دو صورت رندوم و هایپر ایمیون وجود دارد که پلاسمای نوع دوم تنها در بیماران بهبود یافته از کرونا یافت می‌شود. با توجه به بالا رفتن میزان مصرف این پلاسما و درخواست مکرر پزشکان برای دریافت پلاسما، همچنان نیاز به اهدا کنندگان بیشتری داریم.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار