۳۷ مرکز گردشگری عشایر در آذربایجان‌غربی شناسایی شد

ارومیه (پانا) - مدیرکل امور عشایری آذربایجان‌غربی اعلام کرد ۳۷ مرکز گردشگری درشهرستان‌های عشایرنشین این استان شناسایی‌شده که از ظرفیت بالایی برای طبیعت‌گردی و جذب گردشگر برخوردار است.

کد مطلب: ۱۱۱۱۶۷۴
لینک کوتاه کپی شد
۳۷ مرکز گردشگری عشایر در آذربایجان‌غربی شناسایی شد

به گزارش روابط عمومی اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی آذربایجان غربی، علی ناجی اظهار کرد: آبشار سولک، دریاچه دوقلوی کوه بی چول، دریاچه مام شیخ در ارتفاعات دالامپر، دریاچه گر زرین، آبشار سوله دکل، ارتفاعات دالامپر، آبگرم هفت آباد، تفرجگاه دره بنار و ارتفاعات بره سور از مناطق گردشگری عشایرنشین به شمار می‌‍رود.

وی با اشاره به اهداف شناسایی مراکز گردشگری اظهار کرد: تقویت جایگاه فرهنگی هنر صنایع دستی، شکوفایی استعدادها و ظرفیت‌های انسانی در این زمینه، شناساندن و معـرفی پتانسیل‌ها و ساماندهی صنایع دستی جامعه عشایری آذربایجان‌غربی و معرفی ظرفیت‌های بی‌نظیر گردشگری عشایر از اهداف این اداره کل و راه‌اندازی مراکز گردشگری است.

مدیرکل امور عشایری آذربایجان‌غربی گفت: شناسنامه دارکردن این صنعت و برند سازی تولیدات منحصربه فرد عشایر، افزایش مهارت، توانمندسازی جامعه عشایری و فراهم آوردن زمینه‌های مناسب جهت ارتقاء معیشت و توان اقتصادی خانوارهای عشایری از اولویت‌های این سازمان است.

ناجی بیان کرد: در عصر مدرنیته حاضر سبک زندگی عشایر آذربایجان‌غربی جذابیت‌های خاصی برای گردشگران داخلی و خارجی دارد و می‌تواند به‌عنوان دیدنی‌ترین جاذبه‌های سنتی در توسعه صنعت اکوتوریسم این استان نقش بسیار مؤثری را ایفا کند.

وی تاکید کرد: آداب‌ و رسوم زندگی عشایری یکی از ظرفیت‌های بالقوه صنعت گردشگری در این استان بوده که پیشرفت و توسعه در این صنعت می‌تواند کمک شایانی در شناسایی و ساماندهی این ظرفیت‌ها باشد و زمینه‌ساز رونق و جهش تولید این قشر مولد شود.

وی بیان کرد: در راستای بهره‌مندی بهتر از مراکز گردشگری آذربایجان غربی پیش‌نویس تفاهم‌نامه با اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان در حال تهیه و انجام است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار