دلنوشته‌ یک دانش‌آموز درباره «حاج قاسم»: ما فرزندان ایران، هوشیارتر از همیشه در صحنه حاضریم و مدافع حریم ایرانیم

تهران (پانا) - دانش‌آموزان سراسر کشور در همذات‌پنداری با سردار سلیمانی به خلق دلنوشته‌هایی پرداختند که گزیده‌ای از این دلنوشته‌ها در کتاب «منم یک حاج قاسم دیگر» وارد بازار نشر شد.

کد مطلب: ۱۱۱۱۶۶۳
لینک کوتاه کپی شد
دلنوشته‌ یک دانش‌آموز درباره «حاج قاسم»: ما فرزندان ایران، هوشیارتر از همیشه در صحنه حاضریم و مدافع حریم ایرانیم

کتاب «منم یک حاج قاسم دیگر» مجموعه‌ای از دلنوشته‌های دانش‌آموزان سراسر کشور درباره «شهید سپهبد حاج قاسم سلیمانی» است که دی‌ماه سال 98 طی یک حمله تروریستی به مقام رفیع شعادت نائل آمده است.

از میان صدها دلنوشته که از سراسر کشور برای این پویش ارسال شده است، 142 دلنوشته برای درج در این کتاب برگزیده شده‌اند.

در یکی از دلنوشته‌های دانش‌آموزی به قلم فائزه سادات موسوی دانش‌آموز دوره متوسطه اول از شهر تهران خطاب به سردار سلیمانی می‌خوانید:

« سردار دل‌ها! امروز دلم می‌خواهد برایت دل‌نوشته‌ای بنویسم و بدهم تا فرشته‌ها برایت بیاورند. امروز اشک‌هایم را نیاورده‌ام و فقط حرف‌هایم را آورده‌ام و درد دل‌هایم را «خبر شهادتت که پخش شد» انگار پشت ملتی خالی شد و در جنگ سوریه با داعش انگار ما کودکان ایرانی پشتمان به شما گرم بود که فریاد می‌زدیم مرگ بر آمریکا و می‌گفتیم که تا آخرین قطره خون علیه دشمن می‌جنگیم چقدر برای فرزندان شهدا غم‌انگیز است که آغوشت را بخواهند، صدایت کنند و دیگر صدایی نشوند. تو برای آن‌ها گل زیبای محبت بودی و چقدر حرف داشتی با نگاهت؛ یعنی باور کنیم که رفتی! غم از دست دادنت همچون آتشی بود بر دل‌هایمان. در روز تشییع پیکرت گویا مردم در جست‌و‌جوی آبی برای خاموش کردن این آتش بودند. سردار دل‌ها! تو به پیروی از سرور شهیدان عالم، درس آزادگی و ایثار یادمان دادی‌.

‌می‌کوشم که در سنگر حجاب و دانش همچون تو، ایرانم را سرافراز کنم. نام تو لرزه بر اندام دشمن می‌انداخت و امنیت ایران با افرادی چون تو معنی می‌شود. نام تو افتخار من است و می‌کوشم تا راهت ماندگار بماند. سردار دل‌ها آرام بخواب که امروز ما فرزندان ایران، هوشیارتر از همیشه در صحنه حاضریم و مدافع حریم ایرانیم. خوشحالم که به آرزوی قلبی‌ات رسیدی و آسمانی شدی «شهادتت مبارک!»»

کتاب «منم یک حاج قاسم دیگر» اردیبهشت ماه 99 در مراسمی با حضور حاجی میرزایی وزیر آموزش و پرورش رونمایی شد. این کتاب به همت سازمان دانش‌آموزی کشور و با مشارکت سازمان‌های دانش‌آموزی سراسر کشور گردآوری و به چاپ رسیده است. «کتاب «منم یک حاج قاسم دیگر» مبتنی بر 5 بخش از مجموعه پیام‌ها، متن وصیت نامه، منتخب دلنوشته‌های دانش‌آموزی، بیانات مقام معظم رهبری در خصوص شخص حاج قاسم سلیمانی و بخش تصاویر است.

هدف از جمع‌آوری این مجموعه بست و پیوند الگوها و اسوه‌های انقلابی با نسل نوجوان و جوان کشور است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار