نشست مدیر آموزش و پرورش منطقه چهار با روسای مجلس و شورای دانش آموزی شهر تهران

تهران ( پانا ) - محمد حسین لونی، مدیر آموزش و پرورش منطقه چهار در دیدار با منتخبان شورای دانش آموزی شهر تهران، شورای دانش آموزی را حلقه اتصال مدارس با آموزش و پرورش عنوان کرد.

کد مطلب: ۱۱۱۱۵۶۷
لینک کوتاه کپی شد
نشست مدیر آموزش و پرورش منطقه چهار با روسای مجلس و شورای دانش آموزی شهر تهران

نشست صمیمی محمد حسین لونی، مدیر آموزش و پرورش منطقه چهار، علی گلشن، معاون پرورشی و تربیت بدنی، آزیتا فکور، مدیر سازمان دانش آموزی با منتخبان مجلس و شورای دانش آموزی شهر تهران در دفتر مدیریت منطقه برگزار شد.

فکور، مدیر سازمان دانش آموزی منطقه اظهار کرد: منطقه چهار با کسب بالاترین آرای دانش آموزان منتخب، جایگاه ریاست مجلس در دختران و ریاست شورای دانش آموزی را در گروه پسران احراز کرد.

وی افزود: دانش آموز پرتو روشنی با 32 رای به عنوان ریاست مجلس شورای دانش آموزی دختران و علی افضلی با 24 رای ریاست شورای دانش آموزان شهر تهران را در بخش پسران و نرگس شاپوری با 17 رای و محمد علی بقاع با 17 رای به عنوان عضو این شورا انتخاب شده اند.

لونی، مدیر آموزش و پرورش منطقه چهار با تقدیر از عملکرد معاونت پرورشی و تربیت بدنی و مدیر سازمان دانش آموزی و تبریک به منتخبان انتخابات مجازی مجلس و شورای دانش آموزی شهر تهران، فرآیند انتخابات شورای دانش آموزی و فعالیت آن را مشق دموکراسی برای دانش آموزان دانست و افزود: مجلس دانش آموزی فرصت حضور دانش آموزان در جامعه و تمرین دموکراسی است.

لونی گفت: شورای دانش آموزی را بستری برای تمرین مسئولیت های بزرگتر و اعتماد به نفس در دانش آموزان دانست و ادامه داد: شورای دانش آموزی فضایی را به وجود می آورد که نمایندگان مجلس دانش آموزی ضمن خود باوری و اعتماد به نفس به ارایه دیدگاه های خود می پردازند.

مدیر آموزش و پرورش منطقه چهار تصریح کرد: شما نماینده دانش آموزان کشور هستید و می توانید نقش مدرسه محوری را پر رنگ کنید اگر شورای دانش آموزی در مدارس فعال باشند نشاط و شادابی در آن مدرسه حاکم خواهد شد.

وی بیان کرد: شورای دانش آموزی حلقه اتصال مدارس و آموزش و پرورش است و مانیز به عنوان متولیان امر آموزش و پرورش آماده تعامل و ارتباط بیشتر با اعضای این شورا هستیم.

علی گلشن، معاون پرورشی و تربیت بدنی، ضمن تبریک به منتخبان پیگیری امور و مطالبه گری را وظیفه اصلی منتخبان عرصه انتخابات قلمداد کرد.

پرتو روشنی منتخب ریاست مجلس شورای دانش آموزی شهر تهران نظرها و پیشنهادهای خود را در مورد نقاط ضعف و قوت مدارس و طرح ها و برنامه های آتی خود را ارائه و مهمترین خلا در مدارس و در بین دانش آموزان را مطالعه و کتابخوانی عنوان کرد و گفت: در این زمینه و در جهت تقویت کتابخانه مدارس همه تلاش خود را خواهم کرد.

وی توجه به برنامه های فرهنگی و هنری را از دیگر برنامه های خود برشمرد و افزود: برنامه های فرهنگی و هنری مکمل برنامه های درسی هستند اما متاسفانه در مدارس آنطور که باید و شاید به آن توجه نمی شود.

علی افضلی، منتخب و رییس شورای دانش آموزی شهر تهران گفت: یکی از مسائلی که سد راه مطالبه صحیح دانش‌آموزی از دولت می‌شود ناشناخته بودن ساختارهایی مانند شورای اسلامی شهر یا مجلس دانش‌آموزی بین مردم است اگر اکثریت ما محصلین بدانیم چنین فرصت‌ها و موقعیت‌هایی برای ارتباط با سیاست‌گذاران حوزه آموزش و پرورش در راستای بیان مشکلات، دغدغه‌ها و پیشنهادهایمان وجود دارد، چرا فقط در دلمان مطالبه کنیم؟!

دانش آموز افضلی افزود: وظیفه خودم را قوی کردن رسانه در این ساختارها می دانم. باید فکر کنیم و ببینیم از چه بستری می‌توان به این اهداف رسید که در مرحله نخست دانش‌آموزان ایرانی این فرصت را بشناسند و در مراحل بعد با نماینده‌های خود ارتباط گرفته و از آن‌ها دغدغه‌هایشان را مطالبه کنند. این بستر رسانه‌ای علاوه بر تمرین شفافیت برای نمایندگان در این سن قطعا باعث افزایش کارایی مجلس و شورای دانش‌آموزی می‌شود. اصلا قدرت و پشتوانه نماینده دانش‌آموز باید خود دانش‌آموزان باشند که مسئول مربوطه در حوزه ای‌ اگر بدون بیان دلایل شفاف و منطقی دست رد به سینه درخواست یا پیشنهادی زد، به چالش کشیده شود. این فرصتی که مسئولین مربوطه برای ما فراهم کردند بسیار قابل توجه است و به جد باید پیگیری شود تا به نتیجه برسد.

در پایان شاپوری، عضو این شورا نیز ضمن بیان ایده های خود تقویت ارتباط و تعامل با مدیر آموزش و پرورش منطقه و مدیر مدرسه در جهت همکاری در تصمیمات مدرسه را از اهداف خود عنوان کرد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار