ثبت نام 148هزاردانش آموزان درمدارس خراسان جنوبی

بیرجند(پانا)- مدیر کل آموزش و پرورش خراسان جنوبی؛ از تکمیل عملیات ثبت نام قریب 148 هزار دانش آموز در دوره های مختلف تحصیلی خبر داد.

کد مطلب: ۱۱۱۱۵۳۵
لینک کوتاه کپی شد
ثبت نام 148هزاردانش آموزان درمدارس خراسان جنوبی

محمد علی واقعی در بازدید از روند ثبت نام 5 آموزشگاه شهر بیرجند؛ اظهار کرد: رعایت اصل تکریم و حفظ احترام خانوده‌ها، انتخاب افرادی دارای حسن خلق، صبور و آگاه به قوانین و مقررات در مدارس الزامی است.
او، با اشاره به شیوع کرونا، بر رعایت دستورالعمل‌ها و پروتکل‌های بهداشتی تأکید کرد و ادامه داد: ثبت نام دانش آموزان در پایه دهم آموزش متوسطه، با تأکید بر رعایت اولویت‌های تعیین شده در نمون برگ‌های هدایت تحصیلی و تکمیل ظرفیت اسمی کلاس‌ها با رعایت مفاد بخشنامه ها و راهکارها و سیاست‌های توسعه متوازن با رویکرد توسعه آموزش‌های فنی وحرفه‌ای و کاردانش صورت می پذیرد.
مدیر کل آموزش و پرورش خراسان جنوبی از تکمیل عملیات ثبت نام قریب 90درصد دانش آموزان دردوره های مختلف تحصیلی خبر داد و افزود: به استناد ماده ۳۰ آیین نامه اجرایی مدارس، برگزاری مصاحبه و تعیین شرط معدل برای ثبت نام دانش آموزان و دریافت وجه به جز وجوه مربوط به بیمه حوادث و کتب‌ درسی در زمان ثبت نام مجاز ممنوع بوده و نباید دانش آموزی به دلایل مذکور از ثبت نام محروم شود.
دبیر شورای آموزش و پرورش خراسان جنوبی با بیان این که پیش بینی می شود بیش از 16 هزار کودک بدو ورود به دبستان در طرح سنجش شرکت کنند، ابراز کرد: تمامی نوآموزان بدو ورود به پایه اول، ملزم به شرکت در برنامه سنجش سلامت جسمانی و آمادگی تحصیلی هستند و شرکت نوآموزان پیش دبستانی در برنامه سنجش، مطابق دستورالعمل آموزش وپرورش استثنایی و معاونت آموزش ابتدایی انجام می‌شود.
واقعی خاطر نشان کرد: مدارس هیأت امنایی از نوع مدارس دولتی محسوب شده و دریافت هرگونه هزینه به جز هزینه‌های خدمات آموزشی و پرورشی فوق برنامه که به تصویب هیأت امنایی مدرسه رسیده است، توسط این مدارس ممنوع است.
این مقام مسئول در آموزش و پرورش خراسان جنوبی، تشریح کرد: ثبت‌نام تنها در سه پایه ورودی اول ابتدایی، هفتم و دهم نیاز به مراجعه حضوری خانواده‌ها دارد و در این بخش هم از خانواده‌ها می‌خواهیم با رعایت پروتکل های بهداشتی در مدارس حاضر شوند و از تجمع در صحن و سالن مدارس خودداری کنند تا سلامت خودشان، فرزندان و سایر شهروندان به خطر نیفتد.
مدیر کل آموزش و پرورش خراسان جنوبی در ادامه گفت: نظارت، حمایت و هدایت دانش آموزان در فرایند حساس و خطیر تعلیم و تربیت کودکان این مرز و بوم 3 اصل مهم و رویکرد اساسی آموزش و پرورش استان است.
گفتنی است مدیر کل آموزش و پرورش خراسان جنوبی، از دبیرستان های شهید شریفی پناه، شهید هاشمی نژاد و دبستان های موسی بن جعفر(ع) و جوادیه بازدید کرد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار