رییس اورژانس ۱۱۵ نیشابور:

تاکنون 9 نفر از نیروهای اورژانس نیشابور به کرونا مبتلا شده اند

نیشابور(پانا)- نشست خبری گزارش عملکرد اورژانس 115 نیشابور در محل سالن اجتماعات دانشکده علوم پزشکی برگزار شد.

کد مطلب: ۱۱۱۱۵۰۴
لینک کوتاه کپی شد
تاکنون 9 نفر از نیروهای اورژانس نیشابور به کرونا مبتلا شده اند

مصطفی افشار نیک به عنوان دبیر ستاد بحران دانشکده علوم پزشکی نیشابور در گفتگو با خبرنگاران نیشابور گفت: ما می خواهیم آمار فوتی ها و مصدومان تصادفی را کاهش دهیم و این در اورژانش 115 هدف ارزشمند و جهانی به شمار می رود و در این راستا ما باید نظر رانندگان مسیر نیشابور به سبزوار را جویا شویم و با پر کردن پرسشنامه به هدف جهانی کاهش تصادفات دست پیدا کنیم.

وی افزود: مردم اگر کمک های اولیه را بلد نباشند، زنجیره کاهش مرگ و میرها کم شده و این زنجیره با افزایش آموزش اقدامات و کمک های اولیه باید قوی تر از همیشه انجام شود.

این مقام مسئول خاطرنشان کرد: در زمان کرونا باور اشتباهی منتشر شد که مصرف الکل باعث پیشگیری از کرونا می شود و این باور اشتباه متاسفانه باعث ایجاد 54 مورد اورژانسی و دو مورد فوتی شد.

افشار نیک اورژانسی ترین نیاز اورژانس نیشابور را بازسازی و تزریق آمبولانس معرفی کرد و گفت: در حال حاضر نیاز به خرید حداقل 10 دستگاه آمبولانس و همین تعداد بازسازی آمبولانس را داریم، این در حالی است که برای خرید هر دستگاه آمبولانس مبلغ 18 میلیارد ریال هزینه لازم است.

وی گفت: ما برای هر پایگاه شهری نیاز به 2 آمبولانس آماده داریم و با وجود 10 پایگاه شهری و 14 پایگاه روستایی باید حداقل 28 آمبولانس آماده به همراه آمبولانس های ذخیره داشته باشیم که تا حدودی از این استاندارد دور هستیم.

رییس اورژانس نیشابور افزود: بحران ها به صورت ناشناخته و ناگهانی به جامعه رخنه می کند و برای بحران های شناسایی شده، پیش بینی های لازم انجام شده است. اگر تعداد بیماران مراجعه کننده به بیمارستان فراتر از امکانات ما باشد ما دچار بحران خواهیم شد.

دبیر ستاد بحران دانشکده علوم پزشکی نیشابور ادامه داد: واقعیت این است که اگر واکسن کرونا ساخته شود خیلی خوب است ولی در حال حاضر استفاده از ماسک مهمترین واکسنی است که باید مردم به آن توجه کنند. امروز فرهنگ ماسک زدن، فاصله گذاری اجتماعی و شستشوی دست ها را باید جدی بگیریم.

مصطفی افشار نیک اظهار کرد: در چهار ماه گذشته 605 مورد بیمار مشکوک کرونایی را از منزل به بیمارستان منتقل کرده ایم و تا کنون ۹ نفر از نیرو های اورژانس نیشابور به کرونا مبتلا شده اند.

وی گفت: زمان استاندارد رسیدن به بالین بیمار در حوزه شهری 7 دقیقه است که مابه این استاندارد رسیده ایم و در حوزه جاده ای که 13 دقیقه است به استاندارد مورد نظر نزدیک شده ایم. همه مردم و مسئولان عزیز می توانند انتقادات و پیشنهادات خود را با شماره گیری سامانه 190 منتقل کنند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار