رئیس آموزش وپرورش استثنایی کردستان خبر داد:

10 هزار نوآموز استان در سامانه سنجش سلامت نوبت گیری کردند

سنندج(پانا)-رئیس آموزش وپرورش استثنایی کردستان از نوبت گیری 10 هزار و دویست نوآموز بدو ورود به دبستان درسامانه سنجش سلامت و آمادگی تحصیلی خبر داد.

کد مطلب: ۱۱۱۱۴۹۶
لینک کوتاه کپی شد
10 هزار نوآموز استان در سامانه سنجش سلامت نوبت گیری کردند

به گزارش روابط عمومی آموزش وپرورش استثنایی کردستان، خلیل رنجبر رئیس آموزش وپرورش استثنایی استان با اعلام این خبر گفت: دانش آموزان به عنوان عناصر اصلی سیستم آموزشی سرمایه های اجتماعی و آینده سازان یک جامعه محسوب می شوند به همین جهت شناسایی، پیشگیری، مداخله به هنگام، هدایت و کمک به بهبود کیفی آموزش آنان و ارائه توصیه های مناسب به خانواده ها از اهمیت بالایی برخوردار است.

رنجبر با بیان اینکه از آغاز فعالیت پایگاه های سنجش (چهارم مردادماه) 867 نوآموز بدو ورود به دبستان ارزیابی اولیه شدند، گفت: پیش بینی می شود امسال بیش از 28 هزار نوآموز با شرکت در برنامه سنجش ارزیابی وجایگاه صحیح آموزشی آنان تعیین شود.

وی اظهار کرد: این برنامه برای بیست وششمین سال متوالی در دو مرحله اولیه و تخصصی با هدف جایدهی صحیح آموزشی و انجام مداخلات به هنگام برای تمامی نوآموزان بدوورود به دبستان(پایه اولی ها) استان از 15 تیرماه(با شروع نوبت دهی) آغاز و تا 31 شهریور ماه جاری اجرا ادامه می یابد.

رنجبرگفت: در شهرستان های سنندج(4پایگاه)، مریوان (3پایگاه)، سقز(3پایگاه(، بانه(2پایگاه)، قروه(2پایگاه) ودیواندره(2)، کامیاران(2)، بیجار، دهگلان و سروآباد هر کدام یک پایگاه تشکیل و کلیه پایگاه ها درجه ب بوده وبا 6 نفر ارزیاب فعال است.

دبیر اجرایی ستاد هماهنگی سنجش استان تصریح کرد: هزینه دریافتی سنجش برای هر نوآموز 40 هزار تومان اعلام شده و والدین نوآموزان با مراجعه به مدرسه محل ثبت نام فرزندشان و با ارائه مدارک شناسنامه ای توسط مدیر مدرسه درسامانه سنجش به آدرس h1.iehs.ir/tashkhis/home و h1.csdeo.ir/tashkhis/home نوبت گیری می شوند.

رنجبر گفت: نوبت گیری در سامانه در شرایط کنونی بیماری کرونا با فاصله نیم ساعت انجام شده و هر پایگاه سنجش روزانه تعداد 20 نفر نوآموز را ارزیابی کرده وساعت کاری در نوبت صبح از 8 تا 13 و در نوبت بعدازظهر از ساعت 14 تا 19با رعایت کلیه موارد بهداشتی است.

رئیس آموزش وپرورش استثنایی استان با بیان اینکه تمام موارد بهداشتی در پایگاه‌های سنجش سلامت جسمانی و آمادگی تحصیلی نوآموزان مد نظر قرار گرفته و رعایت خواهد شد، به والدین توصیه کرد در این مورد نگرانی نداشته باشند و در صورت امکان یک والد همراه نوآموز به پایگاه ها مراجعه کنند.

وی عنوان کرد: 130 بسته بهداشتی شامل ماسک، دستکش و مواد ضد عفونی با ارزش تقریبی 650 میلیون ریال در پایگاه های سنجش استان توزیع شده است.

رنجبر ادامه داد: امسال معاینات عمومی پزشکی نوآموزان بدو ورود به مدرسه به دلیل پیشگیری از ابتلای نوآموزان به کرونا لغو شده و در پایگاه ها فقط معاینات غربالگری (سنجش بینایی،شنوایی و آمادگی تحصیلی)، وضعیت حرکتی و سوابق واکسیناسیون نوآموزی بررسی خواهد شد.

وی افزود: در تابستان جاری سنجش 16 هزار نوآموز بدو ورود به دبستان توسط 150 نفر نیروی تخصصی و مجرب استان در21 پایگاه اولیه ومجازی انجام خواهد شد.

رئیس آموزش وپرورش استثنایی استان با بیان اینکه اجرای برنامه سنجش در راستای غربالگری نو آموزان با هدف جایدهی درست در نظام آموزشی ،شناخت مشکلات جسمی دانش آموزان به منظور تشخیص به موقع نارسایی های جسمانی ،اختلالات روانی ورفتاری نوآموزان است خاطر نشان کرد: مداخله به هنگام و ارائه خدمات مورد نیاز و آماده سازی دانش آموزان برای آموزش رسمی از دیگر ضرورت های اجرای این برنامه است.

رنجبر گفت: ثبت نام قطعی دانش آموزان در سامانه سناد،صدور کارنامه،سفارش کتب درسی و ... زمانی امکان پذیر است که نوآموز/دانش آموز به پایگاه های سنجش مراجعه کرده و گواهی سنجش را دریافت کرده است.

وی در ادامه افزود: 27 هزار و 434 نفر نوآموز بدو ورورد به دبستان در برنامه سنجش سلامت جسمانی و آمادگی تحصیلی نوآموزان بدو ورود به دبستان استان در سال تحصیلی 99-98 مورد ارزیابی های اولیه و تخصصی قرار گرفته و به مدارس معرفی شدند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار