ابلاغ بخشنامه جذب سرباز طلبه

بیرجند(پانا)- مدیر کل آموزش و پرورش خراسان جنوبی گفت: بخشنامه جذب سرباز طلبه برای سال تحصیلی جدیدبه شهرستان‌ها ابلاغ شد.

کد مطلب: ۱۱۱۱۴۸۰
لینک کوتاه کپی شد
ابلاغ بخشنامه جذب سرباز طلبه

محمد علی واقعی، اظهار کرد: در این بخشنامه تاکید شده است اولویت خدمت وظیفه این افراد در آموزش و پرورش، به منظور فعالیت‌های پرورشی و فرهنگی و تدریس درس پرورشی است.

او با اشاره به اجرای مصوبه فرماندهی معظم کل قوا مبنی بر تسری مقررات خدمت وظیفه روحانیون در امور علمی، فرهنگی و تبلیغی در آموزش و پرورش؛ عنوان کرد: با توجه به مجوز شماره 74/215/1/2213 مورخ 6 اردیبهشت1399 ستاد کل نیروهای مسلح و نامه شماره1941 مورخ 13 خرداد 1399مرکز مدیریت حوزه‌های علمیه در نظر است همانند سنوات گذشته جمعی از روحانیون، دوران خدمت وظیفه خود را در فعالیت‌های آموزشی، پرورشی و امور فرهنگی به انجام برسانند.

مدیر کل آموزش و پرورش خراسان جنوبی تصریح کرد: دارا بودن کد فعال در مرکز مدیریت حوزه‌های علمیه، برخورداری از توانایی جسمی لازم برای انجام ماموریت‌های محوله، تعهد به انجام ماموریت‌های محوله در طول دوران خدمت سربازی،ملبس بودن به لباس روحانیت و تعهد به رعایت سایر شئونات روحانیت و دارا بودن حداقل مدرک تحصیلی سطح یک حوزه، مهم ترین شرایط فردی طلاب به شمار می رود.

واقعی فعالیت‌های پرورشی و فرهنگی و تدریس درس پرورشی را اولویت خدمت وظیفه این افراد و از جمله ضوابط این طرح برشمرد و خاطر نشان کرد: اولویت محل خدمت این افراد مدارس با نیازهای خاص فرهنگی - تربیت و مدارس شبانه روزی و مناطق محروم بوده و مدت خدمت وظیفه در آموزش و پرورش 24 ماه است.

او؛ با بیان این که برای افرادی که در بین سال تحصیلی منتزع شده و یا مرتکب غیبت غیرموجه ( بیشتر از یک ماه) گردند، گواهی انجام وظیفه صادر نمی‌شود؛ ابراز داشت: انجام خدمت وظیفه براساس این بخشنامه، صرفا محدود به مدت یاد شده می‌باشد و با انقضای آن می‌بایست از ادامه خدمت جلوگیری به عمل آید؛ در ضمن انجام خدمت وظیفه هیچ گونه حق استخدامی برای افراد ایجاد نخواد کرد.

گفتنی است تعیین محل خدمت سربازان طلبه می‌بایست خارج از محل اشتغال به تحصیل آنان باشد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار