اختصاص ۲ میلیارد و ۴۰۰ میلیون ریال اعتبار برای تجهیز و بهسازی هنرستان های زاوه

مشهد(پانا)- مدیر کل آموزش و پرورش خراسان رضوی در جلسه شورای آموزش و پرورش شهرستان زاوه از اختصاص ۲ میلیارد و ۴۰۰ میلیون ریال اعتبار برای تجهیز و بهسازی هنرستان های شهرستان زاوه خبر داد.

کد مطلب: ۱۱۱۱۴۲۶
لینک کوتاه کپی شد
اختصاص ۲ میلیارد و ۴۰۰ میلیون ریال اعتبار برای تجهیز و بهسازی هنرستان های زاوه

قاسمعلی خدابنده با اشاره به تعاملات و همکاری های فی مابین اداره کل آموزش و پرورش و اداره کل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس استان، گفت: در شرایط فعلی و با وجود تنگناهای اقتصادی،با تلاش خوب اداره کل نوسازی،توسعه و تجهیز مدارس پروژه های خوبی در سطح استان در حال احداث است.

وی با بیان ایکه خراسان رضوی هرساله در آغاز سال تحصیلی جزو استان هایی است که بیشترین تعداد بهره برداری را از پروژه های آموزشی و پرورشی دارد تصریح کرد: امسال نیز همزمان با شروع سال تحصیلی ۱ هزار و ۲۰۰ کلاس درس را به بهره برداری خواهیم رساند و تا پایان سال ۹۹ ، حدود ۵٠٠ کلاس دیگر هم به این رقم افزوده خواهد شد.

مدیر کل آموزش و پرورش خراسان رضوی با اشاره به تعطیلی کلاس های درس حضوری از آغاز اسفند ماه ۹۸ افزود: بلافاصله پس از توقف برگزاری کلاس های درس حضوری، آموزش ها به صورت مجازی ادامه پیدا کرد،همکاران ما در سطح استان زحمات زیادی کشیدند که تا حدودی عقب ماندگی های تحصیلی دانش آموزان جبران شود، البته می پذیریم که هیچ چیز جای تعامل دو طرفه معلم و دانش آموز را پر نمی کند.

خدابنده با تاکید بر ظرفیت تعاملی شبکه شاد و لزوم استمرار آن در سال تحصیلی آینده افزود: در آغاز فرایند آموزش های مجازی 2 هزار و 70 مدرسه در سطح استان به اینترنت دسترسی نداشتند، با پیگیری های انجام شده از سوی اداره کل آموزش و پرورش و همکاری اداره کل فناوری اطلاعات و ارتباطات استان بیش از 1 هزار 640 مدرسه به اینترنت متصل شدند و 430 مدرسه دیگر نیز تا پایان تابستان به اینترنت دسترسی پیدا خواهند کرد که این مسئله از جمله دستاوردها و فرصت هایی بود که پس از تهدید کرونا بدست آمد.

وی در خصوص سناریوهای احتمالی آموزش و پرورش برای سال تحصیلی ۱۴۰۰-۱۳۹۹ اظهار کرد: بر اساس مصوبه ستاد ملی کرونا مدارس در ۱۵ شهریور ماه بازگشایی خواهد شد،البته این موضوع لزوما به معنای تشکیل کلاس های حضوری نیست بلکه بر اساس وضعیتی که پیش خواهد آمد و بر اساس سناریوهایی که قبلا هم اعلام شده،آموزش ها به صورت نیمه حضوری یا مجازی خواهد بود.

خدابنده در ادامه با اشاره به کمبود حدود ١٩ هزار معلم در استان برای سال تحصیلی آینده افزود: سال گذشته حدود ۱۶ هزار نیرو در آموزش و پرورش استان کمبود داشتیم و این رقم برای سال تحصیلی آینده حدود ۱۹ هزار نیرو خواهد بود،به این معنا که در همه جای استان نیاز به معلم داریم و این در حالیست که مجوز استخدام ما محدود است.

مدیر کل آموزش و پرورش خراسان رضوی در خصوص برگزاری آزمون استخدامی در سال ٩٩ گفت: مجوز ما برای بکارگیری نیروهای ماده ۲۸ در سال نود و هفت ، ۴۶۰ نفر بود و در سال گذشته به ۹۶۰ نفر رسید، امسال نیز این رقم به 2 هزار و 380 نفر خواهد رسید و این تعداد از طریق آزمون استخدامی که احتمالا شهریور ماه برگزار می شود جذب آموزش و پرورش استان خواهند شد، این به این معناست که هر سال توانسته ایم بیش از ۲ برابر جذب نیروی انسانی داشته باشیم.

وی در ادامه افزود: امسال ۱ هزار و ۷۵۶ نفر در دانشگاه فرهنگیان جذب خواهند شد،البته با رایزنی های انجام شده در صورتی که بتوانیم فضای مورد نیاز را تامین کنیم ۲۵۰ نفر نیز به این تعداد اضافه خواهد شد.

خدابنده با تاکید بر اینکه مهارت آموزی یکی از عوامل اصلی اشتغالزایی در جوامع محسوب می شود گفت: در حال حاضر در کشور حدود ۷ میلیون نفر فارغ التحصیل دانشگاهی داریم، این در حالیست که تمام نیروهای دولت حدود ۳ و نیم میلیون نفر است، بنابر این امکان استخدام دولتی برای تمام این نیروها وجود ندارد،آموزش و پرورش نیز در همین راستا بحث "مهارت آموزی" و "توسعه متوازن" را مطرح کرده و جز سیاست های اصلی خود قرار داده است.

این مقام مسئول با بیان اینکه ۴٣ دانش آموز استان در رشته های شاخه فنی و حرفه ای و کاردانش مشغول به تحصیل هستند تصریح کرد: استان خراسان رضوی با ۴۳ درصد دانش آموزانی که در رشته های فنی مشغول به تحصیل هستند جزو استان های پیشتاز در حوزه توسعه متوازن به شمار می رود،این در حالیست که این رقم در کل کشور به طور میانگین حدود ۳۸ درصد است ،البته مطابق برنامه ششم توسعه تا پایان سال ۱۴۰۰،پنجاه درصد دانش آموزان بایستی در رشته های فنی و حرفه ای تحصیل کنند، بنابراین توجه به هنرستان ها و تجهیز کارگاه ها و سخت افزار ها و نیز فرهنگ سازی درباره توسعه متوازن در دستور کار خواهد بود.

وی در ادامه با تاکید بر لزوم توجه به برنامه توسعه متوازن در شهرستان زاوه گفت: ۲۴۰ میلیون تومان اعتبار برای بهسازی و تجهیز فضاهای هنرستانی در سطح شهرستان "زاوه" در نظر خواهیم گرفت که امیدواریم با توجه به مزیت های منطقه به خصوص در زمینه کشاورزی،بحث توسعه متوازن از نظر کمی و کیفی در این شهرستان ارتقا یابد.

خدابنده در پایان موضوع آسیب های اجتماعی کودک همسری را یکی از معضلات سطح این شهرستان دانست و گفت: همه دستگاه ها بایستی برای حل این موضوع برنامه ریزی داشته باشند، ما نیز در اداره کل آموزش و پرورش استان در حوزه پیشگیری از آسیب های اجتماعی برگزاری دوره های تخصصی ویژه این موضوع را پیگیری خواهیم کرد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار