برای نخستین بار در کشور؛

دهمین دوره انتخابات مجلس دانش‌آموزی به صورت الکترونیکی برگزار می شود

سمنان (پانا) - رئیس سازمان دانش‌آموزی استان سمنان گفت: برای اولین بار در سطح کشور، دهمین دوره انتخابات مجلس دانش‌آموزی، با استفاده از ظرفیت فضای مجازی و به صورت الکترونیکی در سراسرکشور برگزار می شود.

کد مطلب: ۱۱۱۱۳۷۳
لینک کوتاه کپی شد
دهمین دوره انتخابات مجلس دانش‌آموزی به صورت الکترونیکی برگزار می شود

اسحاق اکبری در گفت و گو با پانا، با اشاره به برگزاری دهمین دوره انتخابات مجلس دانش‌آموزی، همزمان با سراسر کشور در روز‌های سه شنبه و چهارشنبه ۱۴ و ۱۵ مردادماه گفت: این انتخابات در استان سمنان، در روز چهارشنبه ۱۵ مردادماه برگزار شده و به دلیل شیوع ویروس کرونا و لزوم رعایت دستورالعمل های بهداشتی در این زمینه، تمام مراحل این انتخابات به صورت الکترونیکی است.

وی افزود: انتخابات مجلس دانش‌آموزی همواره با حضور اعضای این شورا از سراسر استان و به صورت حضوری برگزار می‌شد ولی امسال با توجه به شرایط موجود، سازمان دانش‌آموزی اقدام به تهیه سامانه انتخابات و استفاده از فن‌آوری‌های نوین برای برگزاری این انتخابات به صورت الکترونیکی در کشور نموده است.

رئیس سازمان دانش‌آموزی استان سمنان خاطرنشان کرد: به همین منظور ستاد انتخابات از اول مردادماه در استان تشکیل و گروه‌های ویژه اعضای مجمع شورای دانش‌آموزی در شبکه شاد راه اندازی شده است.

اکبری یادآور شد: از روز شنبه 4 مردادماه تا به امروز، دانش‌آموزان برای ورود به سامانه جهت رای‌گیری و تهیه امور تبلیغاتی و بارگذاری فیلم، عکس و رزومه خود در سامانه شاد، توجیه ‌شده و اطلاعات ارسالی اعضای مجمع شورای دانش‌آموزی بررسی خواهد شد.

وی ادامه داد: بررسی و تایید صلاحیت کاندیداها در سامانه انتخابات نیز در روز پنج شنبه 9 مرداد، توسط ستاد انتخابات انجام خواهد شد و پس از آن نامزدهای انتخاباتی می‌توانند از روز شنبه 11 مردادماه به مدت 3 روز، تبلیغات خود را آغاز کرده و در ساعت 24 روز دوشنبه 13 مردادماه، مهلت تبلیغات به اتمام می رسد.

رئیس سازمان دانش‌آموزی استان سمنان با بیان اینکه انتخابات استان سمنان، از ساعت 8 صبح روز چهارشنبه 15 مردادماه آغاز و اعضای شورای دانش‌آموزی در سراسر استان می‌توانند تا ساعت 12 همان روز با استفاده از نام کاربری و رمز عبور و پاسخ به سوال امنیتی هنگام ثبت نام در سامانه، وارد سامانه شاد شده و رای خود را ثبت نمایند.

اکبری، زمان اعلام نتایج این انتخابات را روز پنج شنبه 16 مردادماه اعلام کرد و گفت: با توجه به اینکه استان سمنان دارای 2 کرسی در مجلس دانش‌آموزی کشور است، 1 نفر از دانش آموزان دختر و 1 نفر از دانش آموزان پسر که بیشترین رای را کسب کرده‌اند، به عنوان نمایندگان مجلس دانش‌آموزی استان سمنان برای حضور در دهمین دوره مجلس دانش‌آموزی در سطح کشور معرفی می‌شوند.

وی با اشاره به اینکه کمیته نظارت بر روند انتخابات در تمام مراحل حضور دارند، تسریع در شمارش آرا و ایجاد فرصت برابر برای همه دانش‌آموزان عضو در سراسر استان و شفافیت زیاد و نظارت دقیق بر روند انتخابات را از ویژگی‌های انتخابات الکترونیک برشمرد.

به گفته اکبری، نمایندگان مجلس دانش‌آموزی استان سمنان، عصاره 123 هزار دانش‌آموز استان هستند که با این انتخابات، آنها به عنوان مشاوران مدیرکل، استاندار و وزرای کشور در تصمیم‌گیری‌های مربوط به خودشان دخیل هستند و این فرصتی برای مسئولان کشوری و استانی است تا تصمیم‌سازی‌های خود را با محوریت آنان انجام دهند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار