١٠٠ عنوان ویژه برنامه دهه ولایت در شهرستان ری برگزار خواهد شد

شهرری (پانا) - رییس اداره تبلیغات اسلامی شهرستان ری گفت ١٠٠ عنوان ویژه برنامه فرهنگی، مذهبی و مناسبتی طی ایام دهه ولایت در این شهرستان برگزار می‌شود.

کد مطلب: ۱۱۱۱۳۰۰
لینک کوتاه کپی شد
١٠٠ عنوان ویژه برنامه دهه ولایت در شهرستان ری برگزار خواهد شد

به گزارش روابط عمومی فرمانداری ویژه شهرستان ری، حجت الاسلام والمسلمین علی کنگرلو به مناسبت تبیین برنامه های دهه ولایت شهرستان ری اظهار کرد: برنامه های امسال به دلیل شیوع ویروس کرونا بیشتر در فضای مجازی و با مشارکت رسانه ها انجام می شود ولی کمک مومنانه به افراد نیازمند و توزیع غذا در مساجدنیز جزو برنامه های این دهه است.
او با بیان اینکه ١١٠ مسجد منتخب تهران در روز عید برای اطعام فقرا انتخاب شده است، خاطرنشان کرد: تاکنون پنج مسجد در شهرری برای توزیع ٥٠٠ پرس غذا انتخاب شده که اداره تبلیغات اسلامی به دنبال افزایش این میزان است.
کنگرلو ادامه داد: همچنین تعداد زیادی غذا نیز توسط مردم در خانه ها آماده و در میان مردم و نیازمندان توزیع خواهد شد.
او با اشاره به اینکه عیدی دادن سادات یکی از سنت های حسنه روز عید غدیر است، بیان کرد: امسال به دلیل شیوع ویروس کرونا و عدم دید و بازدید سادات می توانند عیدی های خود را به حساب یکی از سازمان های مردم نهاد بپردازند و به زودی شماره حساب اعلام خواهد شد.
کنگرلو یادآور شد: اداره تبلیغات اسلامی با کمک اداره اوقاف، بسیج و هیات های مذهبی بخشی قابل اوجهی کمک مومنانه مردم شهرستان ری را بین نیازمندان توزیع خواهد کرد.
این مسئول با بیان اینکه روزه گرفتن، اطعام دادن، عیدی دادن، خوشحال کردن دیگران براساس احادیث اهل بیت اهل(ع) از اعمال روز غدیر محسوب می شود، اظهار کرد: امسال با همکاری اصناف شهرستان ری تخفیف "عشق مولا" در میان اصناف انجام خواهد شد.
کنگرلو اجرای سرودهای خیابانی در مدح امیرالمونین(ع) را یکی دیگر از برنامه های فرهنگی دهه ولایت عنوان کرد و گفت: ۲۵ گروه سرود خیابانی توسط بسیج و هیئات مذهبی برای اجرا در محلات و روستاهای شهرستان ری ساماندهی شده اند.
او خاطر نشان کرد: امسال به دلیل شیوع ویروس کرونا تمامی برنامه های دهه ولایت با رعایت نکات بهداشتی برگزار می شود و قسمت عمده برنامه ها نیز در فضای و صفحات مجازی هیئات و مساجد پخش خواهد شد.
کنگرلو آذین بندی محلات و معابر شهری، برگزاری مسابقات کتابخوانی، برگزاری تئاتر در فضای باز، تجلیل از سادات شهرستان ری و برگزاری مسابقه پخت کیک خانگی در روز عید غدیر را از دیگر برنامه های دهه ولایت شهرستان ری اعلام کرد.
این مسئول با بیان اینکه هدف اصلی از برگزاری برنامه های مناسبتی در دهه ولایت معرفی بهتر شخصیت امام علی(ع) و معرفی فرهنگ غنی شیعه است، افزود: عید غدیر به عنوان روز پیوند حضرت محمد(ص) با امام علی(ع)، تاسیس دولت اسلامی وادامه آن تا ظهور منجی عالم بشریت باید به نسل جوان تبیین شود.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار