نماینده مجلس دانش‌آموزان بانیازهای ویژه: پیام‌رسان شاد باید برای دانش‌آموزان استثنایی مناسب‌سازی شود

تهران (پانا) - نماینده مجلس دانش‌آموزان با نیازهای ویژه از شهرستان‌های تهران معتقد است هنوز مشکلات بسیاری در حوزه دانش‌آموزان استثنایی وجود دارد که باید برای آنها بحث و چاره‌اندیشی کرد.

کد مطلب: ۱۱۱۱۲۷۰
لینک کوتاه کپی شد
نماینده مجلس دانش‌آموزان بانیازهای ویژه: پیام‌رسان شاد باید برای دانش‌آموزان استثنایی مناسب‌سازی شود

مریم نوروزی دانش آموز پایه یازدهم مدرسه حضرت عبدالعظیم شهر ری که به عنوان نماینده مجلس دانش‌آموزان با نیازهای ویژه از شهرستان‌های تهران انتخاب شده است، در گفت‌وگو با پانا درباره مطالبات دانش‌آموزان بانیازهای ویژه که می‌تواند در دستور کار مجلس دانش‌آموزان بانیازهای ویژه قرار گیرد اظهار کرد: «ما مشکلاتی در بخش‌های مختلف داریم؛ مثلا یکی از این مشکلات محتوای درسی موجود برای این دانش‌آموزان است که به نظر من مطالب باید کاربردی باشند. همچنین در زمینه فعالیت‌های ورزشی و تربیت بدنی امکانات دانش‌آموزان مدارس استثنایی بسیار محدود است که ضروری است با نیازهای هر یک از گروه‌ها متناسب‌سازی شوند.»

این دانش‌آموز با اشاره به برخی کمبودهای شبکه شاد برای دانش‌آموزان بانیازهای ویژه گفت: «خودِ من به عنوان یک دانش‌آموز نابینا قادر به استفاده از محتوای شبکه شاد نیستم چون گوشی من از پیام‌رسان شاد به نحو مطلوبی پشتیبانی نمی‌کند. این پیام‌رسان باید با نصب برخی ابزارها و برنامه‌های کمکی برای دانش‌آموزان استثنایی گروه‌های مختلف مناسب‌سازی شود.»

وی ادامه داد: «به عنوان مثال من یک ابزار گویا در گوشی‌ام دارم که مطالب مختلف را برای افراد نابینا و کم‌بینا می‌خواند. در حالی که این نرم افزار هنوز روی پیام‌رسان شاد نصب نشده است. به همین دلیل مثلا مادر من می‌تواند مطالب را در شبکه شاد ببیند و به من منتقل کند ولی خودم نمی‌توانم از این پیام‌رسان استفاده کنم.»

نوروزی ابراز امیدواری کرد موضوعات مورد بحث در جلسه: «جلسه دانش‌آموزان بانیازهای ویژه» به زودی در «مجلس دانش‌آموزی» مطرح شود تا با استفاده از همفکری مسئولان آموزش و پرورش به زودی شاهد تحول چشمگیری در بخش دانش‌آموزی باشیم.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار