برگزاری دوره تولید محتوا برای 4هزار آموزگار استان

بیرجند(پانا)- مدیر کل آموزش و پرورش خراسان جنوبی گفت: دوره ی آموزشی غیر حضوری تولید محتوای الکترونیک برای 4 هزار آموزگار دوره ی ابتدایی استان برگزار می شود.

کد مطلب: ۱۱۱۱۱۶۷
لینک کوتاه کپی شد
برگزاری دوره تولید محتوا برای 4هزار آموزگار استان

محمد علی واقعی، در دیدار با معاون و کارکنان حوزه ی آموزش ابتدایی که در سالن اجتماعات این اداره کل برگزار شد،اظهار کرد: این دوره ی آموزشی تا قبل از شروع سال تحصیلی جدید برگزار می شود.

او، رویکرد آموزش و پرورش در سال تحصیلی جدید را تعلیم و تربیت دانش آموزان بر مبنای (ICT)مانند بســیاری از فناوری های نوین، در در راستای تحقق عدالت آموزشی با تکیه بر فناوری اطلاعات و ارتباطات دانست و عنوان کرد: برای تحقق این مهم و رشد فناوری در مدارس استان، طرح های زیادی از طریق ارتقای شاخص های کمی و سخت افزاری، مانند نسبت تعداد رایانه ها به دانش آموزان، زیرساخت ها، میزان دسترسی به اینترنت و مانند آن ها مورد سنجش و ارزیابی قرار گرفته است.

مدیر کل آموزش و پرورش خراسان جنوبی، نگرش، دانش و مهارت،بستر سخت افزاری و نرم افزاری، انگیزه، محتوای الکترونیکی مناسب و پژوهش و ارزش یابی را شش عامل کلیدی، در چرخة تولید و مصرف محتوای الکترونیکی درآموزش وپرورش استان دانست.

دبیر شورای آموزش و پرورش خراسان جنوبی؛تصریح کرد: تسهیل فرایند تمرکززدایی، اشتراک منابع، استفاده از قابلیت فناوری اطلاعات و ارتباطات در جهت به کارگیری رویکردهای جدید یادگیری،پرکردن خلأ محتوایی به زبان فارسی در فضای مجازی و جلوگیری از آسیب های احتمالی آن،فراهم کردن بستر نوآوری های آموزشی،تحقق عدالت آموزشی وجهش در فرایند تولید علم و پژوهش از مهم ترین اهداف تولید محتوای الکترونیک در مدارس استان به شمار می رود.

واقعی؛ با بیان این که محتوای الکترونیکی دارای مفهومی گسترده است؛ ابراز داشت: محتوای الکترونیکی تولید شده در ابتدا باید دارای الگوی طراحی مناسب بوده به طوری که تحقق بخش اهداف تدریس در راستای ارتقای شاخص ها باشد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار