آموزش‌وپرورش پرچمدارترویج فرهنگ شهیدوشهادت

بیرجند(پانا)- مدیر کل آموزش و پرورش خراسان جنوبی گفت: آموزش‌وپرورش در خراسان جنوبی همواره بر صراط ترویج فرهنگ ایثار، شهید و شهادت گام برداشته و در تداوم این مسیر مقدس همواره ثابت قدم بوده است.

کد مطلب: ۱۱۱۱۱۶۵
لینک کوتاه کپی شد
آموزش‌وپرورش پرچمدارترویج فرهنگ شهیدوشهادت

محمد علی واقعی صبح امروز در جمع کارکنان اداره شاهد و ایثارگران این اداره کل اظهار کرد: برگزاری یادواره های شهدای دانش آموز و فرهنگی، اردوهای راهیان نور، بیان دستاوردهای انقلاب و دفاع مقدس از زبان معلمان جانباز، ایثارگر و آزاده از مهم‌ترین راهکارهای ترویج فرهنگ ایثار و شهادت در مدارس استان به شمار می روند.

او، بابیان اینکه بررسی دقیق اقدامات انجام ‌شده در حوزه توسعه و ترویج فرهنگ ایثار و شهادت می‌تواند به ارائه طرح های نو برنامه‌ها جدید در این حوزه کمک بسزایی نماید؛ تصریح کرد:‌ تعهد خادمین آموزش‌وپرورش در خراسان جنوبی نسبت به فرهنگ شهادت و زنده نگه داشتن یاد و خاطره شهدای حریم و حرم تعهدی قلبی و اعتقادی است و در این زمینه با تلاش مضاعف به دنبال نهادینه شدن این فرهنگ در بین نسل آینده ساز انقلاب هستیم.

مدیر کل آموزش و پرورش خراسان جنوبی؛ تهیه و تدوین برنامه های موثر و متنوع و اجرای آگاهانه و هوشیارانه این برنامه ها را یک اصل در ادای تکلیف دانست و عنوان کرد: مفهوم ایثار و شهادت در فرایند تعلیم و تربیت باید برجسته بوده به طوری که این مفاهیم در هر دوره تحصیلی باتعریف عملیاتی خاص بر اساس سن دانش آموزان برای هر دوره تحصیلی متفاوت باشد.

دبیر شورای آموزش‌وپرورش خراسان جنوبی؛ هدف‌گذاری برای هر مفهوم را ضروری دانست و افزود: مشارکت دانش آموزان در امور جهادی نظیر کمک مؤمنانه و سیل مهربانی نمونه‌هایی از ترویج فرهنگ ایثار و شهادت در بین دانش آموزان است.

این مقام مسئول در آموزش و پرورش خراسان جنوبی، آشنایی دانش آموزان با مفاهیمی همچون شهیدوشهادت، ولایت مطلقه فقیه انقلابی گری و بصیرت انقلابی را مهم ترین اهداف نظام تعلیم و تربیت دانست و اضافه کرد: آموزش و پرورش پرچمدار در ترویج فرهنگ ایثار و شهادت است و باید این مسیر را همچنان ادامه داده و برای توسعه این فرهنگ ارزشمند برنامه‌ریزی کنیم.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار