سه سناریوی وزارت بهداشت برای برگزاری کلاس‌های آموزشی ترم آینده

تهران (پانا) - معاون آموزشی وزارت بهداشت با اشاره به اینکه سه سناریوی مختلف برای نحوه برگزاری کلاس های آموزشی ترم آینده دانشجویان را پیش بینی کردیم، گفت مرداد ماه سال جاری در خصوص وضعیت ترم آینده تصمیم گیری خواهد شد.

کد مطلب: ۱۱۱۱۱۵۸
لینک کوتاه کپی شد
سه سناریوی وزارت بهداشت برای برگزاری کلاس‌های آموزشی ترم آینده

به گزارش وزارت بهداشت، علی‌اکبر حق‌دوست در نشست مشترک مسؤولان، مدیران و کارشناسان دو معاونت فرهنگی و دانشجویی و آموزشی وزارت بهداشت با محوریت «بازگشایی دانشگاه‌های علوم پزشکی با بیان این‌که مبارزه و کنترل آسیب‌های اجتماعی در لایه سطحی نباید متوقف شود، گفت: میزان قحطی‌ها و مرگ‌ها به دلیل سوء تغذیه در کره جنوبی در حدود دهه ۱۹۴۰، قبل از این که به این وضع در حوزه‌های اقتصادی و اجتماعی برسد غوغا می‌کرد در همین زمان خودکشی در این کشور حدود چهار در ۱۰۰ هزار نفر در سال بود. این در حالی است که سه سال قبل این عدد در کره‌جنوبی به بالای ۳۰ رسیده بود به نحوی که در دسامبر هر سال که امتحان کنکور کره برگزار می‌شود بالغ بر ۵۰۰ نفر خودکشی می‌کنند و مواردی را داریم که اعضای یک خانواده با هم دست به خودکشی می‌زنند. این نشان می‌دهد صرف موثر بودن امکانات مشاوره‌ای، روانپزشکی و درمانی در پیشگیری از خودکشی به تنهایی نمی‌توانند این موضوع را حل و فصل کنند.

وی در خصوص راه کارهای مقابله با آسیب‌های اجتماعی به انجام کار در دو سطح مجازی و حضوری اشاره کرد و گفت: در سطح مجازی بهترین اساتید کشور را که می‌توان دعوت کرد تا در دانشگاه مجازی یک دوره آموزشی برگزار شود.

معاون آموزشی وزارت بهداشت تاکید کرد: در مکانیسم‌های معاونت آموزشی بعد از آماده شدن دوره، سعی می‌کنیم همه اساتید دانشگاه را ترغیب و تهیج کنیم تا این کورس‌آنلاین را ببینند و از معاونان فرهنگی و دانشجویی و آموزشی دانشگاه‌های علوم پزشکی بخواهیم سالانه چند دوره از این کارگاه‌ها را برگزار کنند.

دکتر حق دوست در خصوص بازگشایی دانشگاه های علوم پزشکی کشور گفت: فرآیندی در حال بررسی است که در سه سناریو در خصوص روند بازگشایی دانشگاه‌ها (اگر ایپدمی از این بدتر شد، در همین شرایط باقی ماند و یا بهتر شد) تصمیم گیری شود تا بر این اساس ببینیم ترم آینده را با چه مشخصاتی باید مدیریت کرد.

حق‌دوست افزود: بنا است در مردادماه این سه سناریو، تهیه شود. یکی از راه کارهای جدی این است که تعداد دانشجویان جدیدالورود را در ترم مهر تا حد امکان کم کرده و در سنجش و پذیرش تعداد دانشجویان ورودی ترم مهر را به حداقل برسانیم. البته این تصمیم در دفترچه کنکور نیز وارد شده است و ورودی‌ها بیشتر به سمت بهمن سوق داده می‌شود.

وی ادامه داد: در خصوص فارغ‌التحصیل کردن دانشجویان نیز تلاش ما بر فارغ‌التحصیلی زودتر است و تصمیم اخیر که رزیدنت‌ها را یک‌ماه و نیم زودتر شناسایی و فارغ‌التحصیل اعلام کنیم نیز بر همین اساس است.

وی با اشاره به جایگاه دانشگاه‌های نسل چهارم، بیان داشت: دانشجو و استاد ما باید آسیب‌های اجتماعی را بشناسند و برای حل مشکلات راه حل ارایه دهند ما در جلسه معاونان آموزشی و فرهنگی و دانشجویی می‌خواهیم بگوییم برای دغدغه‌مند کردن دانشجو چه باید کرد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار