به منظور ارتقا سطح سواد و آگاهی مددجویان و با حضور مدیران کل دو دستگاه؛

تفاهم نامه همکاری بین اداره کل آموزش و پرورش استان و اداره کل امور زندان ها و اقدامات تامینی و تربیتی به امضا رسید

زنجان (پانا) - با هدف ارتقا سطح آگاهی و سواد مددجویان، تفاهم نامه همکاری بین معاونت سواد آموزی اداره کل آموزش و پرورش استان و اداره کل امور زندان ها و اقدامات تامینی و تربیتی به امضا رسید.

کد مطلب: ۱۱۱۱۱۲۹
لینک کوتاه کپی شد
تفاهم نامه همکاری بین اداره کل آموزش و پرورش استان و اداره کل امور زندان ها و اقدامات تامینی و تربیتی به امضا رسید

به گزارش اداره اطلاع رسانی و روابط عمومی اداره کل آموزش و پرورش استان زنجان، ابراهیم رفیعی مدیر کل آموزش و پرورش استان زنجان در این جلسه، گفت: در انقلاب شکوهمند اسلام محصولات ارزشمندی تولید شده که می توان به سازمان بسیج، کمیته امداد ومهمترین آنان نهضت سواد آموزی اشاره کرد.

وی افزود:جمهوری اسلامی ایران با توجه به اهمیتی که برای امور آموزشی و فرهنگی قائل است، برنامه های گسترده ای برای مبارزه با بی سوادی به انجام رسانیده که تشکیل حوزه سواد آموزی شاهد گویای این ادعا است.

رفیعی گفت: امروز سرعت تغییرات در حوزه های مختلف از جمله حوزه فناوری بسیار بالا است و و در این زیست بوم محروم بودن از مهارت های پایه مثل خواندن و نوشتن اسفناک است.

وی اضافه کرد: سواد آموزی گروه های مختلف را شامل می شود که یکی از ضروری ترین گروه ها جمعیت زندان ها هستند که قرار گرفتن این افراد در موقعیت زندان بی تاثیر با کم سوادی ونا آگاهی نیست، بر خود وظیفه می دانیم که پیگیری های لازم در این زمینه را داشته باشیم.

مدیر دستگاه تعلیم و تربیت استان در پایان از نگاه مثبت و توسعه ای قوه قضاییه به حوزه آموزش و پرورش بابت تخصیص بخشی از جزای نقدی به مدارس استان تشکر کرد و گفت: این نگاه، نگاه بسیار خوبی است که در واقع قوه قضاییه با سرمایه گذاری در آموزش و پرورش، زندان ها را خالی می کند.

در ادامه محمد جوادی مدیر کل امور زندان ها و اقدامات تامینی و تربیتی ضمن ابراز خرسندی از عقد تفاهم نامه با آموزش و پرورش جهت خدمت به مددجویان این حوزه، گفت: از دغدغه مسئولین آموزش و پرورش استان زنجان جهت ارتقا آگاهی و کسب علم مددجویان تشکر می کنم.

وی افزود: نگاه ما در زندانبانی، نگاه اصلاح و تربیت است که با استفاده از ظرفیت دستگاه های مختلف به خصوص آموزش و پرورش به دنبال اصلاح این افراد هستیم.

جوادی ضمن اشاره به تاکیدات امام راحل و مقام معظم رهبری بر تبدیل زندانها به دانشگاه، اظهار کرد: به همت و همکاری آموزش و پرورش استان زنجان در حال حاضر 115 نفر از زندانیان استان در مقاطع مختلف مشغول به تحصیل و کسب علم و آگاهی هستند و از این بابت خدا را شاکریم.

وی در پایان اظهار امیدواری کرد: با انعقاد این تفاهم نامه بتوانیم تمامی مددجویان را آموزش داده و حداقل هارا نیز به صفر برسانیم.

فرحناز فتحی معاون سواد آموزی استان نیز ضمن تشکر از نگاه فرا بخشی دو سازمان، گفت: در این تفاهم نامه قصد داریم با آموزش مددجویان و ارتقا آگاهی آنان، در تحقق یکی از مهمترین اهداف سند تحول بنیادین آموزش و پرورش گام برداریم.

شایان ذکر است این تفاهم نامه به مدت 2 سال در 6 ماده، 23 بند و 3 تبصره به منظور استفاده از ظرفیت دو دستگاه برای دستیابی به اهداف برنامه سواد آموزی و از بین بردن بی سوادی در میان مددجویان زندان ها و خانواده های آنها به امضا رسید.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار