شهیدی که اعتقاد داشت تمام ایران باید مدرسه باشد

بعد از فارغ‌التحصیل شدن از سهمیه‌ ارتش در رشته پزشکی قبول شد ولی به علت اینکه علاقه‌ به ارتش شاهنشاهی نداشت جهت ادامه تحصیل در رشته مذکور ثبت نام نکرد اما سال ۵۸ و بعد از پیروزی انقلاب شکوهمند اسلامی در رشته خاک‌شناسی پذیرفته شد.

کد مطلب: ۱۱۱۱۰۷۹
لینک کوتاه کپی شد
شهیدی که اعتقاد داشت تمام ایران باید مدرسه باشد

به گزارش ایسنا، ایرج(سجاد) خلوتی در سال ۱۳۳۷ در شهر میاندوآب متولد شد. سال‌های تحصیلی خود را در دبستان و دبیرستان‌ شهر میاندوآب به پایان رساند و در سال ۱۳۵۶ مدرک ششم طبیعی را دریافت کرد.

پس از فارغ‌التحصیل شدن از سهمیه‌ ارتش در رشته پزشکی قبول شد ولی به علت اینکه علاقه‌ به ارتش شاهنشاهی نداشت جهت ادامه تحصیل در رشته مذکور ثبت نام نکرد اما سال ۵۸ و بعد از پیروزی انقلاب شکوهمند اسلامی در رشته خاک‌شناسی پذیرفته شد.

فعالیت‌هایش از بدو ورود به دانشگاه شروع نمی‌شود بلکه خدمتگزاری به اسلام و انقلاب را از بیرون به دانشگاه آورد و به دوستانش یاد داد که باید مطلقا در خدمت انقلاب بود و برتحصیل علم بطور مطلق و جدا از مسائل دیگر اجتماع خط بطلان کشید.

با نیروهای نظامی در مسائل کردستان همکاری جدی داشت و بعد از جریانات انقلاب فرهنگی یکی از لبیک‌گویان فرمایشات حضرت امام جهت ایجاد دانشگاه اسلامی بود. براین مساله ایمان داشت که تمام ایران باید مدرسه بشود تا انقلاب فرهنگی به مفهوم واقعی محقق شود.

روز ۲۳ اردیبهشت سال ۱۳۵۹ برای خدمت در نهضت سواد آموزی میاندوآب مشغول فعالیت شد و حدود یک سال به این فعالیت ادامه داد ولی برای اینکه خود را بیشتر با مسائل اسلامی و الهی آشنا سازد راهی اردوی عقیدتی و سیاسی دفتر تحکیم وحدت در تابستان سال ۱۳۶۰ شد. بعد از اتمان این اردو بهترین محل جهت خدمت را بخش فرهنگی جهاد دانشگاهی انتخاب کرد.

در جهاد دانشگاهی مسئولیت‌های مختلفی را از جمله عضویت در بخش فرهنگی، مسئول روابط عمومی، معاون بخش تشکیلات و برنامه ریزی جهاد و بر عهده گرفت.

شب و روز برای پیاده شدن اصول الهی در دانشگاه فعالیت داشت و حساسیت خاصی نسبت به مسائل خلاف اخلاق اسلامی از خود نشان می‌داد. آرزویش این بود که دانشگاه به مفهوم واقعی اسلامی شود و اصول الهی در آن جاری شود.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار