برگزاری مراسم عزاداری مسلمیه بدون حضور مردم در حرم عبدالعظیم حسنی (ع)

شهرری (پانا) - برنامه‌های عزاداری حضرت مسلم ابن عقیل موسوم به «مسلمیه» و شهادت امام محمدباقر (ع) در آستان مقدس حضرت عبدالعظیم حسنی (ع) بدون حضور دسته‌های عزاداری برگزار می‌شود.

کد مطلب: ۱۱۱۱۰۶۳
لینک کوتاه کپی شد
برگزاری مراسم عزاداری مسلمیه بدون حضور مردم در حرم عبدالعظیم حسنی (ع)

به گزارش ایرنا این بارگاه ملکوتی در سال‌های گذشته و همزمان با فرا رسیدن ایّام شهادت حضرت امام محمد باقر (ع) و سفیر حضرت سید الشهدا (ع) جناب مسلم بن عقیل (ع) میزبان هیات‌های مذهبی و دسته‌های عزاداری برای برگزاری آئین باشکوه مسلمیه بود اما به گزارش روز دوشنبه پایگاه اطلاع‌رسانی آستان مقدس حضرت عبدالعظیم حسنی(ع) امسال با توجه به شیوع ویروس کرونا و لزوم رعایت پروتکل‌های بهداشتی اعلام شده از سوی ستاد ملی مقابله با کرونا، امکان حضور هیات‌ها به شکل سال‌های قبل وجود ندارد.

به همین مناسبت با اطلاع‌رسانی صورت گرفته، پرچم هیات‌های مذهبی به صورت نمادین در صحن اصلی این بارگاه ملکوتی نصب خواهد شد.

طی سه شب یاد شده نیز ویژه برنامه‌هایی نیز بدون حضور جمعیت در آستان مقدس به صورت زنده و مستقیم با حضور سخنرانان و ذاکران آل‌الله از قاب شبکه قرآن و معارف سیما پخش می‌گردد که تصاویر اهتزاز این پرچم‌ها نیز به یاد سال‌های گذشته زینت‌بخش این ویژه برنامه‌ها خواهد بود.

این ویژه برنامه از ساعت ۲۱ تاریخ ششم مرداد ماه به مدت سه شب با اجرای خادم‌القرآن حاج عباس سلیمی و سخنرانی حجت‌الاسلام سیدحسین مومنی و دکتر ناصر رفیعی از شبکه قرآن سیما پخش می‌شود.

خاطره‌گویی و مرثیه‌سرایی ذاکران آل‌الله علیهم السلام و همچنین حضور حاج غلامرضا سازگار و دیگر پیرغلامان اهل بیت علیهم السلام از دیگر برنامه‌های این مراسم خواهد بود.

علاقه‌مندان می‌توانند این آیین را از شبکه قرآن سیما مشاهده کنند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار