مدیر کل آموزش و پرورش شهرستانهای استان تهران :

فضای مجازی بهترین بستر برای توسعه فرهنگ قرآنی است

تهران(پانا)- محمد صیدلو در حاشیه مسابقات قرآن عترت و نماز گفت : تجربه ی جدید برگزاری مجازی سی و هشتمین دوره مسابقات قرآن کریم برای اولین بار می تواند مقدمه ای در توسعه وبهره‌برداری بیشترازاین فضا برای استفاده در تمامی مباحث آموزش و پرورش باشد.

کد مطلب: ۱۱۱۱۰۴۴
لینک کوتاه کپی شد
فضای مجازی بهترین بستر برای توسعه فرهنگ قرآنی است

به گزارش روابط عمومی اداره‌کل شهرستانهای تهران، محمد صیدلو گفت : استفاده از فضای مجازی در آموزش و پرورش راهی بود که باید پیشتر از این می‌پیمودیم اما فضایی که بیماری کرونا ایجاد کرد سرعت ما را در استفاده از این فضا بهبود بخشید و شبکه شاد در زمان کوتاهی بعد از سوم اسفند ماه که حضور این بیماری در کشور ما جدی شد آغاز به کار کرد. در حال حاضر کیفیت این شبکه به حدقابل قبولی رسیده و انشاء‌الله از این به بعد به عنوان یک سرمایه رسانه‌ای که در اختیار آموزش و پرورش است، می تواند به عنوان حلال بسیاری از مشکلات آموزش و پرورش عمل کند .

مدیرکل آموزش و پرورش شهرستان‌های استان تهران در مورد استقبال دانش‌آموزان از برگزاری مسابقات قرآن، نماز و عترت در فضای مجازی گفت : وقتی دانش‌آموزان آثار خود را در سطح کشور به دبیرخانه مسابقات فرستادند ؛ دیدیم موضوع برای آنان تفاوتی نکرده و آمادگی حضور در این فضا را دارند . دانش آموزان و نسل جدید در استفاده از فضای مجازی یک گام جلوتر هستند و این ما هستیم که باید این بستر را آماده‌تر کنیم .

محمد صیدلو با اشاره به ظرفیت‌های فضای مجازی خاطر نشان کرد : فضای مجازی بهترین بستر برای توسعه فرهنگ قرآنی است. در فضای مجازی محدودیت‌های زمانی و جغرافیایی از بین می‌روند. افراد خوش‌فکر می‌توانند از این بستر استفاده کنند. کسانی که کار فرهنگی پرورشی و تربیتی انجام می‌دهند این خوش‌سلیقگی را دارند و باید با توجه بیشتری از این بستراستفاده کنند .

مدیر کل آموزش و پرورش شهرستانهای استان تهران با اشاره به شبکه شاد با 15میلیون مخاطب دانش‌آموز به گستره تمام دانش‌آموزان کشور تاکید کرد: هیچ امکان رسانه‌ای را پیدا نمی‌کنید که چنین خیل عظیمی از مخاطبین جدی را در خود جای داده باشد و شما بتوانید پیامی را به آنان منتقل کنید. فرستادن پیام برای این جمعیت نیاز به خوش‌سلیقگی دارد. در این میان شبکه شاد این امکان را ایجاد کرده که شبکه‌ای از نیروهای انسانی در سطح معلمان و دانش‌آموزان فعالیت کنند و اگر از ظرفیت همکاران استفاده مطلوبی شود مزیت‌های آن افزون خواهد شد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار