مسئول شورای سیاستگذاری ائمه جمعه خراسان شمالی:

تمرین ولایت مداری را باید از نماز جمعه شروع کرد

شیروان(پانا)- حجت الاسلام نعمت آزموده در جمع اعضای ستاد نماز جمعه شهرستان شیروان با بیان گرامی داشت چهل و یکمین سالگرد اقامه اولین نماز جمعه در کشورگفت: راه اسلام و انقلاب بن بستی در آن وجود ندارد و متصل به بی نهایت است.

کد مطلب: ۱۱۱۱۰۴۳
لینک کوتاه کپی شد
تمرین ولایت مداری را باید از نماز جمعه شروع کرد

به گزارش پانا ، وی افزود: انبیاء(ص)، فرزند صالح، مسجد و... همه این ها برکت هستند اما یکی از برکات مهم اجتماعی، اقامه نماز جمعه است و سوره ای هم در قرآن کریم به نام جمعه داریم که در آن خداوند متعال هدایت اجتماعی را مطرح می نماید.

مسئول شورای سیاستگذاری ائمه جمعه خراسان شمالی از وحی(محور اتصال به بی نهایت)، ولایت و تهذیب و تزکیه به عنوان سه محور اصلی در سوره جمعه اشاره نمود و اظهار کرد: باید به آیات و کلمات قرآن کریم توجه نموده تا بدانیم که خداوند متعال چه توفیقی را به ما عطا کرده تا مبلّغ و خادم نماز جمعه شویم و اهل بیت عصمت و طهارت(ع) برای ولایت آمدند تا ما را به خداوند برسانند و الگوی خوبی برای ما باشند.

آزموده در ادامه با اشاره به اینکه سیستم و نهاد امامت جمعه تعطیل بردار نیست و امام جمعه نیز فقط امام روز جمعه محسوب نمی شود گفت:نماز جمعه یک نماز فردی به حساب نمی آید بلکه یک قرارگاه است و متعلق به یک گروه و یک حزب و تشکل و خیریه و سیستم اداری نیست که بنا به ضرورتی تشکیل و بعد از مدتی منحل شود بلکه نماز جمعه، نماز ولایت و حاکمیت دین است.

وی در پایان ضمن بیان تقدیر و تشکر از خدمات همه اعضای ستاد نماز جمعه این شهرستان، از شیروان به عنوان یکی از اولین شهرهای برگزار کننده نماز جمعه در سطح استان و کشور یاد نمود.

در این آیین یاد و خاطره اعضای شهید و فقید ستاد نماز جمعه شهید گرانقدر علی توفیقی و زنده یادان آقایان حسین حضرت زاده، قربان خدابخش زاده فلاح، مسلم خدابخش زاده، عباس زمردی، رجبعلی سعادتی، قربان شیرزاد، غلامی(خادم مصلی)، محمد حسین طاهری، اسعد کاظمیان، محمد محمدزاده برزگر، علیرضا مفیدی، نعمت الله مهاجر، غلامرضا میلانی زاده و خانم ها فیروزه حیدرپور، لیلا خلوصی، بی بی ببری رستم آبادی، زینب سلمانی، شفیعی و فاطمه غلامی گرامی داشته شد.

دبیر برگزاری گرامی داشت چهل و یکمین سالگرد اقامه نماز جمعه کشور در شهرستان شیروان نیز از تمدید برگزاری مسابقه های فرهنگی و هنری(نقاشی، شعر و خوشنویسی) تا پایان روز 10 مرداد ماه سال جاری با موضوع های غدیر خم، عفاف و حجاب، گام دوم انقلاب، آسیب های اجتماعی، سبک زندگی اسلامی و سال جهش تولید خبر داد.

ابراهیم صفایی افزود: علاقمندان می توانند آثار خود را در اندازه A4 همراه با نگارش نام و نام خانوادگی، سن و شماره تماس به دفتر امام جمعه محترم شهرستان تحویل و یا تصویر آن را از طریق شبکه های اجتماعی به شماره های 09396683761 و 09353321098 ارسال نمایند.

خبرنگار ام البنین ملاعلی نژاد

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار