سخنگوی کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس:

نحوه بازگشایی مدارس تعیین شد

در شهرهایی که میزان آلودگی به کرونا کمتر است آموزش حضوری خواهد بود، شهرهایی که در حالت زرد قرار دارند نیمه حضوری و شهرهایی با وضعیت قرمز نیز غیر حضوری خواهند بود

تهران (پانا) - سخنگوی کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس با اشاره به سناریوهایی که برای بازگشایی مدارس اتخاذ شده است از نحوه چگونگی بازگشایی مدارس سخن گفت.

کد مطلب: ۱۱۱۱۰۳۲
لینک کوتاه کپی شد
نحوه بازگشایی مدارس تعیین شد

برنامه «گفت‌وگوی علمی» رادیو گفت‌وگو در خصوص تمهید مقدمات آموزش مجازی در آموزش و پرورش با حضور حجت‌الاسلام احمد حسین فلاحی نماینده مردم همدان در مجلس شورای اسلامی و سخنگوی کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس به صورت تلفنی برگزار شد.

حجت‌الاسلام فلاحی با بیان اینکه مراقبت از سیستم آموزش کشور و نظارت بر آن وظیفه مجلس است، گفت: «چندین نشست را با وزرای آموزش و پرورش و علوم داشته‌ایم و بخشی از این جلسات مربوط به آموزش مجازی به ویژه در حوزه آموزش و پرورش بود.»

وی درباره بازگشایی مدارس در ۱۵ شهریور عنوان کرد: «یکی از دغدغه‌ها این مسئله است زیرا همچنان شاهد درگیری سطح کلان کشور با کرونا هستیم. آموزش و پرورش سه رقم آموزش را در این زمینه پیش‌بینی کرده است؛ آموزش غیر حضوری، نیمه حضوری و حضوری.»

نماینده مردم همدان در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: «در شهرهایی که میزان آلودگی به کرونا کمتر است آموزش حضوری خواهد بود، شهرهایی که در حالت زرد قرار دارند نیمه حضوری و شهرهایی با وضعیت قرمز نیز غیر حضوری خواهند بود.»

وی با تأکید بر اینکه باید امکانات و زیرساخت‌های شهرهایی که قرار است آموزش به صورت غیر حضوری باشد، بررسی و تقویت شود، عنوان کرد: «گزارش‌هایی در این زمینه دریافت کردیم اما برای راستی آزمایی در این حوزه ورود کردیم. همچنان کمبودهایی برای فراهم کردن امکان آموزش غیر حضوری و مجازی وجود دارد و نیاز است ارتباطات اینترنتی تقویت شود.»

سخنگوی کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس همچنین با اشاره به شهرها و نقاطی که از نظر مالی دچار ضعف هستند و امکان داشتن تجهیزات از جمله گوشی موبایل ندارند، اظهار کرد: «مسئولان قول داده‌اند امکانات اولیه را فراهم کنند تا این خانواده‌ها نیز محروم نشوند. نرم افزار شاد نیز در با توجه به اینکه بار اول از آن استفاده شد، خوب بود اما اشکالاتی نیز داشت که مسئولان آموزش و پرورش قول مساعد برای رفع آن را داده‌اند.»

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار