کارشناس سنجش تحصیلی سوادآموزی اداره کل آموزش و پرورش شهرستان های استان تهران

معلم و آموزش‌دهنده نقش بسیار مهمی در ارتقای کیفیت آموزش دارند

پردیس(پانا)- کارشناس سنجش تحصیلی سوادآموزی اداره کل آموزش و پرورش شهرستان های استان تهران دربازدید از حوزه های امتحانی سواد آموزی شهرستان پردیس گفت: سلامت کار در برگزاری امتحانات سوادآموزی اولویت اول ما است .

کد مطلب: ۱۱۱۱۰۱۸
لینک کوتاه کپی شد
معلم و آموزش‌دهنده نقش بسیار مهمی در  ارتقای کیفیت آموزش دارند

علی نوروزی افزود: همان‌طور که برای برگزاری امتحانات دانش‌آموزی از همه پتانسیل‌ها و ظرفیت‌های آموزش و پرورش استفاده می‌شود، برای برگزاری صحیح و به‌موقع آزمون‌های سوادآموزی نیز از تمام ظرفیت‌ها و امکانات آموزش و پرورش استفاده می گردد.

کارشناس سنجش سواد آموزی اداره کل آموزش و پرورش شهرستانهای استان تهران تاکید کرد : در برگزاری امتحانات سوادآموزی دو مسئله صرفه‌جویی و رعایت کامل پروتکل‌های بهداشتی باید مورد توجه ویژه کارشناسان و برگزارکنندگان امتحانات سوادآموزی قرار گیرد و با عنایت به این دو مسئله سعی ما بر این است که حتی‌الامکان حوزه‌های امتحانی به‌صورت متمرکز در مدارس و مرکز محلی یادگیری برگزار شود.البته ماهیت آموزش بزرگسالان به‌گونه‌ای است که برنامه‌های این حوزه همواره باید با رعایت اصل انعطاف‌پذیری و پرهیز از سخت‌گیری‌های افراطی انجام شود و سوادآموزی پردیس همواره این اصل را مورد توجه قرار داده و خواهد داد.

او ضمن پرداختن به اهمیت مولفه‌های فرآیند یاددهی و یادگیری نظیر محتوا، کتاب و مکان آموزشی به جایگاه ویژه آموزش‌دهنده و مربی اشاره کرد و افزود: «معلم و آموزش‌دهنده در تعلیم و تربیت از جایگاه منحصر به فردی برخوردار هستند و نقش بسیار مهمی در افزایش و ارتقای کیفیت آموزش دارند.

علی نوروزی با اشاره به آموزش دوره های مختلف سوادآموزی اظهار داشت : مهمترین اهداف سوادآموزی دستگاه تعلیم و تربیت، آموزش مهارت های زندگی، اجتماعی، شغلی و درآمد زایی در کنار سوادآموزی است.

وی در ادامه سخنان افزود : فراگیران، برای آموزشهای ذکر شده از طریق مراکز محلی یادگیری جذب و در پایان هر دوره مهارت آموزی در صورت موفقیت فراگیران، مجوز پایان دوره به آنان ارائه میگردد، که اکثریت این فراگیران می توانند با توجه به آموزش مهارتهای شغلی و درآمد زایی جذب بازار کار شوند. با توجه به حجم ابلاغی شهرستانهای استان تهران در سال 98 _99 باید برای افزایش قابلیت‌ها و توانمندی این افراد برنامه‌ریزی‌های لازم صورت گیرد .

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار