معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار البرزخبر داد :

مشکلات کارگری نباید به چالش های اجتماعی و امنیتی تبدیل شود

کرج (پانا)- معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار البرز با بیان اینکه مشکلات کارگری نباید به چالش های اجتماعی و امنیتی تبدیل شود، گفت مطالبات و مشکلات کارگران را نباید سیاسی کرد بلکه باید از کانال خودشان رصد و حل کرد.

کد مطلب: ۱۱۱۱۰۱۵
لینک کوتاه کپی شد
مشکلات کارگری نباید به چالش های اجتماعی و امنیتی تبدیل شود

به گزارش اداره کل روابط عمومی و امور بین الملل استانداری البرز، فردی با بیان این مطلب در جلسه کمیسیون کارگری که ظهر امروز در جلسه کمیسیون کارگری برگزار شد اظهار کرد: ما در شرایط خاصی قرار داریم از یک طرف تحریم های ظالمانه و از سوی دیگر بیماری کرونا شرایط خاصی را ایجاد کرده است.
وی افزود: هنر مدیران اقتصادی و تولیدی و کارگری در این است که نگذارند یک واحد تولیدی تعطیل و یک نفر بیکار شود.
فردی با بیان اینکه در حقیقت مردم سرمایه انقلابند باید این سرمایه حفظ شود، تصریح کرد: کمیسیون کارگری وظیفه دارد سیاست های کلی دولت را در شرایط مختلف در برخورد با مسائل کارگری در منطقه هماهنگ کند.
معاون استاندار افزود: نمایندگان کارگران باید در جلسات کمیسیون کارگری حضور فعال داشته باشند و از نظرات آنها استفاده شود و از طرفی دیگر باید حق و حقوق کارگران در مشاغل سخت به موقع پرداخت شود تا در موقع بازنشستگی مشکلی برای برقراری مطالبات آنان به وجود نیاید.
وی افزود: کمیسیون کارگری باید آخرین رویدادهای سیاسی، امنیتی محیط های کارگری را به دقت و حساسیت بررسی و تصمیم گیری کند.
فردی با بیان اینکه مطالبات و حقوق معوقه کارگران در بخش های مختلف باید پرداخت شود، افزود: مدیران باید خود را در مقابل مردم پاسخگو بدانند و توجه داشته باشند که اگر مدیری پاسخگو نبود بهتر است خود با میل خود کنار برود.
معاون استاندار گفت: یکی از فواید تقسیم کار این است باید مشکلاتی که مربوط به استان است توسط همین کمیسیون حل شود.
وی با بیان اینکه شرکت های بالای 35 نفر کارگر باید شورای اسلامی کار داشته باشند و کمتر از آن نماینده شورا و تشکلات کارگری باید تقویت شود و مشکلات کارگران را پیگیری و حل و فصل نماید.
وی با بیان اینکه همانطور که می دانید کمیسیون کارگری زیرمجموعه شورای تامین استان است و ترکیب و شرح وظایف آن در قانون اشاره شده است، افزود: بیش از ۱۱ عضو از دستگاه‌ها و ادارات مختلف هر کدام دارای یک رای هستند.
وی اضافه کرد: بنابراین طبق قانون شرح وظایف و اهداف کمیسیون هماهنگ کردن کلیه ارگانهای ذیربط و تبیین حدود و وظایف هر یک از آنها در رابطه با مسائل سیاسی و امنیتی مراکز کارگری استان مشخص است.
معاون استاندار گفت: این کمیسیون وظیفه دارد مسائل سیاسی و امنیتی مراکز کارگری را با دقت و حساسیت پی گیری و برنامه ریزی در جهت حل و فصل آنها اقدام کند.
فردی تصریح کرد: بنابراین معضلات کارخانجات استان و انعکاس آنها با هدف تصمیم گیری و حل مشکلات و تحلیل نارضایتی ها باید همواره مد نظر مسئولان باشد.
وی افزود: اهمیت این کمیسیون همین بس که مثل شورای تامین باید هر ۱۵ روز یکبار تشکیل شود و آخرین رویدادهای سیاسی و امنیتی محیط‌های کارگری را به دقت مورد بررسی و تصمیم‌گیری قرار دهد.
معاون استاندار با بیان اینکه این کمیسیون وظیفه دارد سیاست های کلی دولت را در شرایط مختلف در برخورد با مسائل کارگری در منطقه هماهنگ کند، عنوان کرد: امسال مقام معظم رهبری فرمودند سال جهش تولید است بنابراین همه مسئولین باید زمینه و بستر را برای امر تولید که نیاز اصلی کشور است فراهم کنند.
وی افزود: هنر کمیسیون کارگری و دستگاه‌های اقتصادی این است که طوری برنامه ریزی کنند که یک واحد تولیدی تعطیل و یک نفر بیکار نشود.
فردی گفت: به طوری که فعالیت تولیدی با جدیت انجام شود.
وی در پایان گفت : به هر حال مراکز کارگری که مشکلات سیاسی امنیتی و کارگری دارند باید به قید فوریت و با هماهنگی حل و فصل شود و از هر گونه شانه خالی کردن از زیر بار مسئولیت خودداری شود.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار