رئیس آموزش وپرورش استثنایی کردستان خبر داد:

جشنواره کتاب خوانی دانش آموزان با نیازهای ویژه استان برگزار می شود

سنندج(پانا)- رئیس آموزش و پروروش استثنایی کردستان از برگزاری جشنواره کتاب خوانی ،چکیده نویسی و تصویرسازی دانش آموزان با نیاز ویژه ذهنی استان در بستر فضای مجازی خبر داد.

کد مطلب: ۱۱۱۱۰۰۲
لینک کوتاه کپی شد
جشنواره کتاب خوانی دانش آموزان با نیازهای ویژه استان برگزار می شود

به گزارش روابط عمومی آموزش وپرورش استثنایی کردستان خلیل رنجبر رئیس آموزش وپرورش استثنایی استان با تأکید بر ترویج فرهنگ کتاب خوانی و غنی سازی اوقات فراغت دانش آموزان با نیازهای ویژه اظهار کرد: این جشنواره به‌منظور گسترش فرهنگ مطالعه کتاب های غیر درسی برای دانش آموزان با نیازهای ویژه ازطریق فضای مجازی شاد برگزار می شود.

رنجبر با اشاره به اهمیت غنی سازی اوقات فراغت دانش آموزان و استمرار فعالیت های آموزشی و پرورشی در ایام تابستان گفت: می توان با برنامه‌ریزی صحیح در فضای مجازی و تولید محتوا، اوقات فراغت جذاب و متنوعی برای دانش آموزان ارائه کرد.

رئیس آموزش وپرورش استثنایی کردستان با اشاره به اینکه ترویج کتاب و کتاب خوانی امری مهم است، بیان کرد: توانایی خواندن یکی از مهم‌ترین مهارت‌های اساسی دنیای امروز است و مطالعه برای داشتن ارتباط با جامعه امروزی امری ضروری و اجتناب‌ناپذیراست.

وی در ادامه هدف از برگزاری این جشنواره را ایجاد انگیزه برای مطالعه، تقویت سواد خواندن، آشنایی با مفاهیم مختلف دانست و عنوان کرد: موضوع کتاب های انتخابی برای دانش آموزان کم توان ذهنی باید ملموس، عینی، کاربردی وبه محیط زندگی آنان نزدیک باشد.

رئیس آموزش وپرورش استثنایی استان گفت: در این جشنواره دانش آموزان با نیاز ویژه دوره ابتدایی، متوسطه دوره اول و دوره دوم به ترتیب در مسابقات تصویر سازی، چکیده نویسی و کتاب خوانی شرکت می کنند.

وی اعلام کرد: کتاب های قصه های شیرین مادربزرگ، کتاب صوتی فرزندان ایرانیم، گاهی به من نگو استثنایی و وقتی نگرانی های من خیلی زیاد می شود از جمله عناوین معرفی شده به دانش آموزان جهت برگزاری مسابقات کتابخوانی از تاریخ 5 تا 20 مرداد ماه است.

رنجبر گفت: یکی از مهم ترین ابزارها برای پرورش و تربیت دانش آموزان که سرمایه های عظیم جامعه محسوب می شوند کتاب است و ترویج عادت مطلوب کتابخوانی نقش مهمی در توسعه و ارتقای دانش، آگاهی و تشویق دانش آموزان به مشارکت در امور فرهنگی دارد.

رنجبر افزود: در راستای دستیابی به اهداف چشم انداز فرهنگ کتاب خوانی در افق 1404 شمسی ، بالا بردن میزان مطالعه و تقویت روحیه خودباوری این جشنواره برای دانش آموزان با نیاز ویژه ذهنی در فضای مجازی برگزار می شود.

وی با بیان اینکه کتاب و کتاب خوانی و میزان گرایش به مطالعه یکی از شاخص های رشد و توسعه به شمار می رود، گفت: آنچه که انسان را توانمند می سازد و به قله های موفقیت می رساند مطالعه است.

رئیس آموزش و پرورش استان خاطر نشان کرد: بیش از یک هزار دانش آموز با نیاز ویژه ذهنی دختر و پسر در سال تحصیلی گذشته در مدارس و مراکز ویژه استان به تحصیل پرداخته واز خدمات آموزشی، پرورشی، حمایتی و توانبخشی آموزش وپرورش با نیازهای ویژه استان بهره مند شدند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار