مدیرکل آموزش و پرورش استان البرز :

هرکجا اشکال هست باید به هم متذکر شویم

کرج (پانا)- مدیرکل آموزش و پرورش استان البرز اعلام کرد کار در دستگاه تعلیم و تربیت با ادبیات دستوری یا چاپلوسی جور در نمی آید و هر کجا اشکال هست باید به هم متذکر شویم.

کد مطلب: ۱۱۱۰۹۹۰
لینک کوتاه کپی شد
هرکجا اشکال هست باید به هم متذکر شویم

به گزارش اداره اطلاع رسانی و روابط عمومی اداره کل آموزش و پرورش استان البرز، سالار قاسمی در جلسه شورای معاونان اداره کل آموزش و پرورش استان گفت: در نگاه مدیریتی خود اعتقاد دارم از صدر تا ذیل و برعکس باید صادقانه، شجاعانه و منطقی یکدیگر را نقد کنیم خصوصا در آموزش و پرورش که سرمایه های مردم در دستان ماست، دستگاه تعلیم و تربیت محل ادبیات تحکمی و دستوری از بالا و چاپلوسی از پایین نیست.
قاسمی اظهار کرد: همه ما مثل یک خانواده هستیم و باید باهم گفت و گو کنیم و این نگاه منتقدانه برای تقویت مجموعه است به اعتقاد من لذت بخش ترین جلسه مدیریتی ما، جلسه ی است که چالشی باشد و هرکجا اشکال هست باید به همدیگر متذکر شویم.
مدیرکل آموزش و پرورش استان تاکید کرد: مشکل ما در مدیریت ها در عرصه های مختلف این بوده که به "چراهای افراد" پاسخ نداده ایم، اگر مردم، همکار معلم ما و کارشناس اداره گفت چرا؟ باید به او تحکم کنیم؟ و بگوییم نگو و نپرس؟ خیر؛ ما باید از صدر تا ذیل به چراها و سوال ها در مدیریت پاسخ دهیم، اگر این گونه شد مدیریت امیدآفرین، انگیزه بخش و پویا خواهد بود.
قاسمی ادامه داد: یکی دیگر از مشکلات ما در کشور این بوده که بعضا افراد در جایی قرار گرفتند که نمی دانند مسأله اصلی مجموعه تحت مدیریت شان چیست؟ هنر مدیریت ما این است که مسائل را بشناسیم و بعد آن را حل کنیم.
وی تاکید کرد: اداره کل، منطقه و مدرسه جدا از هم نیستند و حواله کردن کارها به یکدیگر هنر نیست بنابراین وقتی می گویم باهم حرف بزنیم برای حل مسأله است، خود را جای دیگری بگذاریم و ببینیم اگر در موقعیت مدیرکل، مدیر منطقه و مدیر مدرسه بودیم مشکلات را چگونه حل می کردیم.
قاسمی یادآور شد: اینکه من بپرسم چرا ثبت نام دانش آموزان 100 درصد انجام نشده؟چرا ثبت کتب درسی به صورت کامل محقق نشده، دائما سوال کنم از شما این که درست نیست، من باید به شما راهکار هم بدهم.
مدیرکل آموزش و پرورش استان البرز در پایان تصریح کرد: بنا به هر دلیلی در مقطعی ممکن است شرایطی در کشور ایجاد شود که نتوان کار عمرانی انجام داد یا به طور مثال با توجه به شرایط کرونا ممکن است دانش آموزان در کنکور افت کنند، بنابراین معتقد هستم مهم تر از اقدامات اجرایی خاص، سبک و الگوی مدیریتی ما است که به عنوان یک یادگار می تواند بماند برای مثال بپرسیم به عنوان مدیر چه کار کرده ایم تا اعتماد به نفس مجموعه و جایگاه آموزش و پرورش استان را بالا ببریم.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار