بیانیه مشترک امام جمعه و استاندار اردبیل به مناسبت روز ملی بزرگداشت شیخ صفی الدین اردبیلی

اردبیل (پانا)- بیانیه‌ مشترک نماینده‌ ولی فقیه در استان و استاندار اردبیل به مناسبت روز ملی بزرگداشت شیخ صفی ‌الدین اردبیلی صادر شد.

کد مطلب: ۱۱۱۰۹۴۶
لینک کوتاه کپی شد
بیانیه مشترک امام جمعه و استاندار اردبیل به مناسبت روز ملی بزرگداشت شیخ صفی الدین اردبیلی

به‌گزارش روابط‌عمومی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی اردبیل،‌ به مناسبت روز ملی بزرگداشت شیخ صفی‌الدین اردبیلی نماینده ولی فقیه در استان و استاندار اردبیل با صدور بیانیه‌ای، این روز را تبریک گفتند که متن بیانیه به شرح ذیل است:

شیخ صفی‌الدین اردبیلی، آن عارف بزرگ، تأثیرگذار و صاحب‌مکتب، سیمای درخشنده‌ای است که نام بلندش پس از سال‌های طولانی، همچنان بر تارک عرفان ایران، می‌درخشد. شخصیت عملگرایانه‌ این عالم عابد تأثیر عمیقی بر بخشی از فرهنگ معرفت‌گرای این سر‌زمین گذاشت و این رسالت خطیر را فرزندان و نوادگانش، چونان بار امانتی بر شانه‌های استوار خویش کشیدند و آن را به دوران باشکوه شکل‌گیری سلسله‌ صفویه، انتقال دادند و به این گونه، پایه‌های حکومت صفویه، بر اساس اندیشه‌های روشن و آمیخته به معرفت ناب شیخ، پایه‌گذاری شد و از دل همین سلسله، شکوفایی تاریخی در حوزه‌های دینی، معرفتی و دنیای علم، آغازیدن گرفت.

چهارم مرداد به گواهی اسناد تاریخی، روز استقرار حکومت صفویه و زادروز شاه اسماعیل صفوی، بنیانگذار سلسله‌ بزرگ ایرانی است که در شکل‌گیری ایران یکپارچه، اتحاد مناطق مختلف آن و گسترش مذهب غنی تشیع، نقش فوق‌العاده‌ای ایفا کرد. بی‌تردید، وی معمار تمامیت جغرافیایی ایران عصر خویش است و دوست و دشمن، خدمات او به تاریخ، فرهنگ و مذهب کشورمان را به زبان و به دل، اقرار می‌کنند.

امروز خداوند منان را شاکریم که با همت دوستداران مکتب شیخ صفی‌الدین و تلاش‌های پایای اردبیلیان فرهنگ‌پرور، شورای عالی انقلاب فرهنگی، چهارم مرداد را به عنوان روز بزرگداشت شیخ صفی‌الدین اردبیلی نامگذاری و این مناسبت افتخارآفرین، وارد تقویم ملی شد.

این‌جانبان با نهایت مسرت قلبی، این رخداد مبارک را به ملت بزرگ ایران، اهالی ولایی استان مقدس اردبیل و علاقه‌مندان مکتب شیخ صفی‌الدین در کشورهای مسلمان منطقه، تبریک می‌گوییم و امیدواریم با عزم مردم و یاری اندیشمندان استان اردبیل، این روز، هر ساله گرامی داشته شود تا هویت، تاریخ و فرهنگ دیار کهن دارالارشاد و به تعبیر رهبر فرهنگ‌دوست انقلاب، سرزمین عرفای مجاهد، در هفته نامگذاری شده به نام استان اردبیل، بیش از پیش، بازیابی و در تحکیم و اقتدار روزافزون آن گام‌های موثرتری برداشته شوند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار