آبرسانی به مناطق ییلاق و قشلاق آذربایجان شرقی

تبریز(پانا) - مدیر کل امور عشایر آذربایجان شرقی گفت: آبرسانی به ۳۹ ییلاق و قشلاق آذربایجان شرقی دائمی می‌شود.

کد مطلب: ۱۱۱۰۹۳۹
لینک کوتاه کپی شد
آبرسانی به مناطق ییلاق و قشلاق آذربایجان شرقی

به گزارش خبرگزاری صداوسیما مرکز آذربایجان شرقی، محمدحسن آل هاشم افزود: امسال با تامین اعتبارات لازم به ۲۷ قشلاق در شهرستان‌های کلیبر، اهر، میانه و خداآفرین و ۱۲ ییلاق استان، برای تامین آب دائمی از طریق لوله کشی اقدام شده است.


وی گفت: تامین آب مصرفی دام که تا کنون از طریق تانکر‌های آب انجام می‌شد نقش مهمی در کیفیت و کمیت پشم، شیر و گوشت در دام‌های اهلی دارد.

وی خاطرنشان کرد: فقر آب مصرفی دام در کاهش وزن دام، تلفات و حتی کیفیت شیر، پشم و تولید بره اثر گذار است و این تاثیر را می‌توان با رقم ریالی برآورد کرد.

آل هاشم با اشاره به اینکه حدود ۷۵۰ خانوار عشایری با ۵۰ هزار راس دام در قشلاقهای استان مشغول تولید مواد لبنی و پرورش دام هستند گفت: با تامین آب دائمی به جز افزایش وزن در دام ها، شاهد افزایش بهداشت و جهش تولید در سال جاری خواهیم بود و این موضوع یکی از اقدامات مهم در حوزه پدافند غیر عامل است.

آذربایجان شرقی با داشتن اقلیم متنوع و برخورداری از مراتع خوب و جنگل‌های سرسبز قره داغ و ارتفاعات سلطان داغی سهند و دامنه‌های سبلان، بزگوش میانه، تخت سلیمان چاراویماق، میشوداغی، ارشد چمنی، شاهبلاغی و ساریمساخ لی یکی از استان‌های عشایر نشین کشور محسوب می‌شود.
جمعیت عشایر استان در دوره ییلاقی ۱۳ هزار و ۵۰۰ خانوار و در دوره قشلاقی حدود ۸ هزار خانوار است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار