توزیع یک هزار و 440 دانش‌نامه دانش‌گستر در سراسر فارس

شیراز(پانا)-معاون پرورشی و فرهنگی آموزش‌وپرورش فارس از توزیع یک هزار و 440 کتاب مرجع دانش‌نامه دانش‌گستر در تمامی کانون‌های فرهنگی تربیتی ، دارالقرآن‌ها ، پژوهش سراها و مدارس شبانه‌روزی و تعدادی از مدارس در سطح استان فارس خبر داد.

کد مطلب: ۱۱۱۰۸۸۴
لینک کوتاه کپی شد
توزیع یک هزار و 440 دانش‌نامه دانش‌گستر  در سراسر فارس

معاون پرورشی و فرهنگی آموزش‌وپرورش فارس تأکید کرد: به‌منظور افزایش اهمیت به کتاب و کتاب‌خوانی، تثبیت عادت خواندن کتاب در تمامی افراد، عمومی کردن شور، علاقه و هیجان مطالعه کتاب در بین افراد جامعه، این معاونت اقدام به خرید و توزیع کتاب مرجع "دانشنامه تک‌جلدی دانش‌گستر" در سراسر استان نموده است .
او گفت: با ارسال این کتاب مرجع به 121 کانون فرهنگی تربیتی ، 59 پژوهش سرا ،67 دارالقرآن، 131 مدرسه شبانه‌روزی و 1003 مدرسه دولتی با جمعیت بالای دانش‌آموزی و 59 اداره آموزش‌وپرورش در سراسر فارس، زمینه دسترسی دانش‌آموزان استان به منابع و کتب مرجع در راستای انجام فعالیت‌های پژوهشی فراهم شد.
بانشی یکی از مسائل مهم در زمینه تعلیم و تربیت دانش‌آموزان را آشنا نمودن آنان با شیوه‌های پژوهش عنوان کرد و افزود: یکی از شیوه‌های پژوهش‌، آموختن راه و روش مراجعه به کتاب‌هایی همچون لغت‌نامه، فرهنگ‌نامه، دایره المعارف و دانشنامه است و ما نیز تلاش می‌کنیم تا دانش‌آموزان را با این کتاب‌های مرجع آشنا و مأنوس کنیم.
معاون پرورشی و فرهنگی آموزش‌وپرورش فارس ادامه داد: دانش‌آموزان از همان ابتدا باید بیاموزند که چگونه پاسخ سؤالات خود را شخصاً از میان انبوه اطلاعات موجود، از لابه‌لای کتاب‌های مرجع به دست آورند و مدام بر وسعت و دقت معلومات خود بیفزایند که دانشنامه دانش‌گستر نمونه‌ای ارزشمند ازاین‌گونه منابع است .

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار