افزایش نگران کننده تعداد کودکان کرونایی در مشهد

تهران (پانا) - رئیس بخش ICU کووید ۱۹ کودکان بیمارستان اکبر مشهد، گفت از اسفند تاکنون حدود ۱۰ کودک با تست PCR مثبت در این بیمارستان فوت شده‌اند.

کد مطلب: ۱۱۱۰۸۱۹
لینک کوتاه کپی شد
افزایش نگران کننده تعداد کودکان کرونایی در مشهد

به گزارش ایلنا، مجید سزاوار رئیس بخش ICU کووید ۱۹ کودکان بیمارستان اکبر مشهد، افزایش شیوع کرونا بین کودکان را نگران کننده دانست و گفت: از اسفند تاکنون حدود ۱۰ کودک با تست PCR مثبت فوت شده‌اند، اما اگر بخواهیم کودکانی که نتیجه سی‌تی اسکن ریه‌شان هم نشان‌دهنده ابتلا به کرونا بوده را به این آمار بیافزاییم، تعداد بیشتر می‌شود.

وی افزود: اسفند سال گذشته با شیوع بیماری کرونا، یکی از بخش‌های ICU بیمارستان را به این موضوع اختصاص دادیم تا کودکان کرونایی بدحال را در این بخش بستری کنیم.

رئیس بخش ICU کووید ۱۹ کودکان بیمارستان اکبر مشهد ادامه داد: متأسفانه در یک ماه اخیر این بیماری رشد زیادی بین کودکان داشته، به طوری که اکنون از مجموع ۱۲ کودک بستری این بخش، تست کرونای ۸ نفر مثبت و قطعی شده است.

سزاوار، علت این رشد چشمگیر بیماری در بین کودکان را باور‌های غلط در مورد مبتلا نشدن بچه‌ها به کرونا و عدم مراقبت کافی خانواده‌ها دانست و بیان کرد: در این مدت کودکانی دیدیم که هیچ بیماری زمینه‌ای هم نداشتند، اما به کرونا مبتلا و حتی بر اثر این بیماری فوت شدند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار