نشست تخصصی مدیرکل استان، نماینده مجلس و فرماندار شهرستان خدابنده

زنجان (پانا) - مدیر کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی از نشست تخصصی مدیرکل استان، نماینده مجلس و فرماندار شهرستان خدابنده خبر داد.

کد مطلب: ۱۱۱۰۷۹۴
لینک کوتاه کپی شد
نشست تخصصی مدیرکل استان، نماینده مجلس و فرماندار شهرستان خدابنده

به گزارش روابط عمومی اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان زنجان، امیر ارجمند در نشست تخصصی مدیرکل میراث فرهنگی، فرماندار شهرستان خدابنده و نماینده مردم خدابنده در مجلس شورای اسلامی در خصوص بررسی پتانسیلهای گردشگری شهرستان خدابنده گفت: «در صورت تخصیص اعتبار لازم 16 برنامه مرمت و احیاء در ابنیه تاریخی شهرستان مانند بقعه قیدار نبی، حمام تاریخی زرین رود، مسجد جامع سجاس، احداث کمپ گردشگری سجاس، تکمیل زیرساخت­های گردشگری غار کتله خور ، احداث کمپ گردشگری امام قاسم سهرورد و ... پیش بینی شده است.»

ارجمند افزود: « اجرای این پروژه ها زمینه ساز تحول اساسی در توسعه ارتقاء جایگاه استان در سطح ملی است. وجود آثار تاریخی و باستانی بدیع و ظرفیتهای بکر میراث فرهنگی در نقاط مختلف این شهرستان نیازمند توجهی ویژه است. گردشگری و صنایع دستی ب‍‍ه‍ت‍ری‍ن‌ ف‍رص‍ت‌ برای توسعه و شکوفایی این شهرستان است و باید زیر ساختهای لازم این صنعت به خوبی در منطقه فراهم شود. »

او ادامه داد: «این جلسه در راستای هماهنگی طرح‌ها و برنامه‌های شهرستان خدابنده از جمله مباحث مربوط به گردشگری، طراحی زیرساخت‌های گردشگری در غار کتله خور به منظور جذب گردشگر و افزایش ماندگاری آن‌ها در این شهرستان، طبیعت بکر و زیبای مناطق سهرورد و کرسف، ظرفیت‌های گردشگری و اماکن تاریخی و مذهبی «سجاس»، رونق گردشگری کشاورزی در روستا‌های این شهرستان، رسیدگی به ورودی شهر گرماب، استفاده از ظرفیت گردشگری اماکن مذهبی مانند بقعه قیدار نبی در رونق اقتصادی، تبلیغات محیطی، معرفی جاذبه‌ها و معرفی اقامتگاه‌های بومگردی، رستوران‌ها و .. است.»

مدیر کل میراث فرهنگی­ گفت: «باید به سمت گردشگری نو و خلاق نظیر گردشگری کشاورزی پیش رفت، بیشتر شهرستان خدابنده را روستاها، باغات و کشاورزی تشکیل می‌دهد و این مقوله بزرگی که اگر ما دست روی آن بگذاریم به‌راحتی می‌توان به دنبال توسعه پایدار گام برداشت زیرا تولید و کشاورزی در کنار گردشگری وجود دارد.»

سید البرز حسینی نماینده مردم خدابنده در مجلس شورای اسلامی، گفت: «در این نشست ضمن تاکید بر حفظ و پاسداشت آثار با ارزش تاریخی، خواستار توجه بیشتر به راهکارهایی در خصوص توسعه و رونق صنعت گردشگری در استان شد. این شهرستان دارای ظرفیت‌های قوی در حوزه گردشگری و صنایع دستی است و جای رشد و ترقی بسیاری را دارد و باید با کمک هم مشکلات این شهرستان را به حداقل برسانیم و خواستار حل مشکلات و محدودیت‌های موجود در غار کتله خور و بررسی مشکلات کارکنان این مجموعه گردشگری شد. استفاده از دانش نوین در کشاورزی همچون فراوری محصولات کشاورزی و اصلاح فضای بیرونی غار عظیم و زیبای کتله خور و همچنین رسیدگی به ورودی شهر گرماب از جمله پیشنهادهای برای رونق بخشهای کشاورزی و گردشگری این شهرستان بود»

او افزود: «بهره وری در این شهرستان از صنعت گردشگری و صنایع دستی بسیار پایین است و این شهرستان پتانسیل و ظرفیت‌های خوبی در بخش گردشگری دارد.»

بیگدلی، فرماندار شهرستان خدابنده گفت: «وجود ظرفیتهای خوب کشاورزی و گردشگری در منطقه را فرصت خوبی برای توسعه منطقه دانست. باید برنامه محوری برای توسعه گردشگری فرهنگی، بومگردی و ... را ترویج داد که اتفاقا ظرفیت‌های خفته این ناحیه هستند. توسعه گردشگری در هر سطحی به اقتصاد، اشتغال، جوامع محلی، بازار،هتل ها، مراکز اقامتی و سایر مراکز خدماتی فواید بسیار و ارزش افزوده زیادی خواهد داشت. ».

او افزود: «باید علاوه بر توسعه گردشگری بر بستر علم نیز حرکت کرد تلاش برای تقویت بخش خصوصی به‌منظور ظرفیت‌سازی پذیرش گردشگر در برنامه گنجانده شود تا علاوه بر کم کردن هزینه‌های دولتی با کمک بخش خصوصی زیرساخت‌های گردشگری مناطق را آماده کنیم تا حداکثر رضایت گردشگر چه از حیث امنیت، بهداشت، خدمات فراهم شود.»

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار