توافق‌نامه همکاری معاونت توسعه کارآفرینی وزارت تعاون، سازمان مدارس غیردولتی و بنیاد ملی توسعه فناوری

تهران (پانا) - سازمان مدارس و مراکز غیردولتی و توسعه مشارکت‌های مردمی ، وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی و بنیاد ملی توسعه فناوری در راستای حمایت و تثبیت مشاغل حوزه آموزش بر بستر فناوری‌های دیجیتال توافق‌نامه همکاری امضا کردند.

کد مطلب: ۱۱۱۰۷۴۷
لینک کوتاه کپی شد
توافق‌نامه همکاری معاونت توسعه کارآفرینی وزارت تعاون، سازمان مدارس غیردولتی و بنیاد ملی توسعه فناوری

به گزارش روابط عمومی سازمان مدارس و مراکز غیردولتی، در سال جهش تولید و با عنایت به رهنمودهای مقام معظم رهبری در اسناد توسعه کشور و به‌ویژه سند توسعه علم و فناوری و برنامه‌ی اجرایی دولت تدبیر و امید در خصوص تحقق اقتصاد مقاومتی، راه‌اندازی و گسترش انواع مختلف زیست‌بوم‌های تخصصی توسعه کسب‌وکار به‌ویژه در حوزه فناوری اطلاعات بر بستر فناوری‌های نوین ، آئین انعقاد توافق‌نامه همکاری بین بنیاد ملی توسعه فناوری، وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی و وزارت آموزش‌وپرورش با حضور وزرا، معاونان دو وزارتخانه و مدیرعامل بنیاد ملی توسعه فناوری در سالن اجتماعات وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی برگزار شد.

برای اجرای مطلوب سیاست‌های کلی اشتغال و اصل ۴۴ قانون اساسی، سند تحول بنیادین آموزش‌وپرورش و مواد ۲۴ و ۲۵ قانون برنامه ششم توسعه و سند توسعه بخش تعاونی در حوزه‌های مشترک، محورهای همکاری این توافق‌نامه مشخص شد. حمایت مادی و معنوی از توسعه زیست‌بوم کسب‌وکارهای آموزشی مبتنی بر فناوری‌های دیجیتال، ایجاد پلتفرم مدرسه ملی دیجیتال، برگزاری دوره آشنایی و استفاده از ابزار و روش‌های آموزش الکترونیک ویژه معلمان و مدیران مراکز آموزشی، شناسایی و دسته‌بندی فرصت‌ها و آسیب‌ها از طریق راه‌اندازی بسترهای یادگیری دیجیتال، همکاری در ایجاد و به‌کارگیری فناوری‌های نوین در مدیریت نظام جامع هدایت شغلی در مدارس، ساماندهی محتوی و ابزارهای آموزشی و شناسایی فرصت‌های اشتغال و کارآفرینی در حوزه آموزش‌های رسمی و غیررسمی ازجمله اهداف این توافق‌نامه است.

بر این اساس، همکاری در ایجاد کمیته‌های مشترک برای پیگیری امور مربوط به رفع چالش‌ها و موانع کسب‌وکارهای آموزشی غیردولتی، به‌کارگیری ظرفیت‌های قانونی و حاکمیتی وزارت کار، مشارکت در صدور گواهینامه‌ها و ارزشیابی شغلی و تسهیل ارتباطات با سازمان‌ها و دستگاه‌های دولتی، عمومی، خصوصی و بین‌المللی ازجمله تعهدات وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی در این توافق‌نامه است.

همچنین ارائه اطلاعات افراد شاغل در مراکز آموزشی به بنیاد ملی توسعه فناوری، اطلاع‌رسانی به مدارس و کادر آموزشی مدارس و مراکز تحت پوشش سازمان جهت ثبت‌نام و استفاده از سامانه و به‌کارگیری ظرفیت‌های قانونی سازمان مدارس و مراکز غیردولتی و توسعه مشارکت‌های مردمی ازجمله تعهدات آموزش‌وپرورش در این توافق‌نامه است.

از سوی دیگر، ایجاد زیرساخت فنی پلتفرم مدرسه ملی دیجیتال، کمک به تولید محتوای آموزشی، حمایت از توسعه زیست‌بوم کسب‌وکارهای آموزشی، اعطای تسهیلات، استقرار و مدیریت نظام آموزش الکترونیک، اخذ و دسته‌بندی اطلاعات شغلی افراد شاغل در مؤسسات آموزشی و همکاری در اجرای طرح آبا (آشتی با آموزش) ویژه بازماندگان از تحصیل مناطق محروم سراسر کشور ازجمله تعهدات بنیاد ملی توسعه فناوری در این توافق‌نامه است.

برای مدیریت، پیگیری و نظارت بر تحقق مفاد این توافقنامه، کمیته راهبری متشکل از نمایندگان طرفین توافق‌نامه تشکیل می‌گردد و مسئولیت تدوین آیین‌نامه‌های اجرایی و عملیاتی توافق‌نامه بر عهده این کمیته خواهد بود.

این توافق‌نامه دوساله به امضای عیسی منصوری معاون توسعه کارآفرینی و اشتغال وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی، مجتبی زینی‌وند رئیس سازمان مدارس غیردولتی و مشارکت‌های مردمی و رامین نواب‌پور مدیرعامل بنیاد ملی توسعه فناوری رسید.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار