دری: مدرسه محوری و خلاقیت در ارائه‌ خدمات آموزش مجازی، اهمیت زیادی دارند

تهران(پانا)- جلسه بررسی نقشه راه بازگشایی مدارس در سال تحصیلی 1400-1399، با حضور پانته‌آ دری، معاون آموزش متوسطه آموزش و پرورش شهر تهران و مهدی نیکبخت، مدیر آموزش و پرورش منطقه ۱۷ برگزار شد.

کد مطلب: ۱۱۱۰۷۰۵
لینک کوتاه کپی شد
دری: مدرسه محوری و خلاقیت در ارائه‌ خدمات آموزش مجازی، اهمیت زیادی دارند

در این جلسه درّی، ضمن قدردانی از خدمات صورت گرفته در منطقه گفت: در سال تحصیلی جاری، با چالش های عجیب و غریبی روبه رو بودیم. با تلاش همکاران عزیز از جمله مدیران، معاونان و معلمان توانستیم بر این مشکلات فائق آییم. همچنین منطقه 17 با مدیریت مهدی نیکبخت، یکی از مناطق خوب و پیشروی شهر تهران است.

در ادامه معاون متوسطه اداره کل آموزش و پرورش شهر تهران، سخنان خود را در 2 محور کلی ارائه کرد؛ محور اول شامل کارهایی که بعد از پایان یافتن سال تحصیلی جاری و با کمک گرفتن از تجربیات حاصله باید صورت گیرد و محور دوم، مجموعه فعالیت هایی که برای بازگشایی خوب مدارس در سال تحصیلی پیش رو قابل انجام است.

وی گفت: از اسفند ماه سال تحصیلی جاری، مدل ارائه خدمات آموزشی تغییر کرد و از آموزش صرفا حضوری به آموزش‌های مجازی رسیدیم. با عنایت به تجربیات حاصله باید بتوانیم خدمات خود را برای سال تحصیلی آینده بهبود ببخشیم. در این راستا طراحی آموزش های هوشمند و غیرحضوری با تولید محتوای آموزشی مناسب و استفاده از بسترهای اشتراک گذاری به ویژه شبکه تعاملی شاد مورد تاکید است.

دری با اشاره به مشکلات موجود در آموزش مجازی در ایام کرونایی از جمله وجود دانش‌آموزانی که از آموزش غیر حضوری به علت بی‌بضاعتی مالی خانواده، جامانده‌اند افزود: با وجود مشکلات متنوع در وضعیت فعلی، مدارس باید با شناسایی مشکلات این دانش آموزان، طراحی برنامه های متنوع بتوانند پوشش تحصیلی لازم را برای آنها تامین کنند. همچنین نتایج عملکردی این دانش‌آموزان نیز همانند سایر دانش‌آموزان ثبت و سنجیده شد.

در ادامه دری به اهمیت توانمندسازی آموزش نیروی انسانی پرداخت و گفت: در این ایام فرصت آموزش نیروی انسانی فراهم است و معلمین می توانند به واسطه آموزش های ضمن خدمت مهارت هایی همچون IT، تولید محتوا و کار با شبکه های تعاملی را فرا بگیرند.

معاون آموزش متوسطه اداره کل آموزش و پرورش شهر تهران در ادامه به سناریوهای مختلف فعالیت مدارس در سال تحصیلی جدید در شرایط کرونایی اشاره کرد و از ارائه ۹ الگوی پیشنهادی برای آموزش ترکیبی در ایام زرد خبر داد و افزود: اجرای این الگوها فقط به شرط رعایت اصل فاصله‌گذاری اجتماعی و عدم تحمیل بار مالی و نیروی انسانی مضاعف بر وزارت آموزش و پرورش امکان پذیر است.

در انتها دری به دو اصل مدرسه محوری و خلاقیت در ارائه خدمات آموزش مجازی در مدارس اشاره کرد و افزود مدارس با تصویب شورای مدرسه و کسب مجوزهای لازم می توانند مدل آموزش خود را برای سال تحصیلی آینده طراحی و اجرا کنند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار