تحقق اهداف تربیت اسلامی درسایه تعامل کمیته همکاری ها

بیرجند(پانا)- مدیر کل آموزش و پرورش خراسان جنوبی گفت: دستیابی به اهداف عالیه و متعالی تربیت اسلامی در سایه تعامل و همکاری کمیته همکاری های حوزه های علمیه و آموزش و پرورش استان است.

کد مطلب: ۱۱۱۰۶۸۳
لینک کوتاه کپی شد
تحقق اهداف تربیت اسلامی درسایه تعامل کمیته همکاری ها

محمد علی واقعی پیش از ظهر امروز در نشست کمیته همکار های حوزه های علمیه ی با آموزش و پرورش استان که در حوزه علیمه سفیران بیرجند اظهار کرد:از نظر تاریخی آموزش و پرورش و حوزه علمیه دو نهاد آموزشی مشترک بوده‌اند، لذا باید تلاش کنیم تا ارتباط این دو نهاد ارتقا یافته و گسترش یابد تا آنچه که در این دو نهاد انقلابی و در راستای اهداف تربیت اسلامی انجام می‌شود بیش از پیش هماهنگ و همراه شود.

او؛ تشکیل جلسات این کمیته را زمینه ساز شکل گیری تمدن اسلامی نوین مورد نظر رهبر معظم انقلاب دانست و عنوان کرد: جلساتی که در این راستا تشکیل می‌شود با برنامه ریزی های انجام شده و تعامل صورت گرفته به سمتی می‌رود که بتوانیم ساز و کار‌های مناسب برای تمدن نوین اسلامی را طراحی کنیم.

مدیر کل آموزش و پرورش خراسان جنوبی؛ با اشاره به 40 سال حیات اتحادیه انجمن های اسلامی دانش آموزان؛ اضافه کرد: این تشکل نورانی برخواسته از احساس مسئولیت دانش آموزان انقلابی در راستای صیانت از ارزشها و دستاورد های انقلاب اسلامی و نقش آفرینی ایشان در فرایند تعلیم و تربیت اسلامی ایرانی است.

دبیر شورای آموزش و پرورش خراسان جنوبی با بیان این که اتحادیه انجمن های اسلامی دانش آموزان در چهل سال گذشته منشا خدمات ارزنده ای بوده است؛ خاطر نشان کرد: امروز انجمن های اسلامی دانش آموزی با گذر از مرحله تشکیلاتی وارد آرایش قرارگاهی شده اند که این موضوع به توانمند سازی، چابک سازی و واکنش سریع دانش آموزان در برنامه ها، فعالیت های قرهنگی کمک شایانی می کند.

واقعی بر نقش آفرینی انجمن های اسلامی دانش آموزی در برنامه های کمیته همکاری های حوزه های علمیه با آموزش و پرورش استان تأکید کرد و ابراز داشت: امروز آرایش قرارگاهی در استان از ستاد تا صف شکل گرفته و به برکت این آرایش تشکیلاتی، انجمن های اسلامی در سطوح مختلف در ارتباط و اتصال با یکدیگر هستند تا نقش آفرینی فعال تر و منسجم تری را در مدارس و ارتقای شاخص های فرایند تعلیم و تربیت؛ رقم بزنند.

این مقام مسئول در آموزش و پرورش خراسان جنوبی، خودسازی و دیگر سازی در قاموس تعلیم و تربیت اسلامی را محور فعالیت انجمن های اسلامی دانش آموزان در مدارس استان دانست و تشریح کرد: فعالیت انجمن های اسلامی در مدارس را باید در نقش آفرینی روحانیت در آموزش و پرورش به ویژه شهیدان شهیدان بهشتی ، باهنرو مفتح جستجو کرد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار