ساماندهی سکونتگاه‌های غیررسمی بدون برنامه انجام نمی‌شود

اردبیل (پانا)- شهردار اردبیل عنوان کرد ساماندهی سکونتگاه‌های غیررسمی بدون برنامه‌ریزی و هدفگذاری انجام نمی‌شود و سعی بر پرهیز از کارهای مقطعی است.

کد مطلب: ۱۱۱۰۶۶۴
لینک کوتاه کپی شد
ساماندهی سکونتگاه‌های غیررسمی بدون برنامه انجام نمی‌شود

به گزارش روابط عمومی شهرداری اردبیل، حمید لطف‌اللهیان در نشست اعضای ستاد بازآفرینی شهری در اردبیل اظهار کرد: با سازوکارهای اجرایی مشخص در محلات هدف طرح‌های مختلفی در حال اجراست که با استقبال ساکنان منطقه نیز روبرو شده است.
او ضرورت جمع‌آوری و امحای اصولی نخاله‌ها و پسماندها را در این مناطق یادآور شد و خاطرنشان کرد: در سفر اخیر معاونین وزیر راه و شهرسازی مقرر شد تا بخشی از اعتبارات برای اجرای طرح‌های زیرساختی به ویژه بهسازی و آسفالت کوچه‌ها و معابر و کمک به دستگاه‌های خدمات‌رسان برق، آب و گاز در سرویس‌دهی به این مناطق تامین شده و به استان ابلاغ شود.
شهردار اردبیل به همکاری خوب راه و شهرسازی استان در اجرای این طرح‌ها و قول مساعد معاونین وزیر راه و شهرسازی برای حل مشکلات مناطق هدف در توانمندسازی و بازآفرینی شهری اشاره کرد و گفت: با مدیریت درست قرار شد تسهیلات بافت فرسوده و همچنین بهسازی سکونتگاه‌های غیررسمی تا 3 هزار واحد با نرخ سود پائین به متقاضیان پرداخت شود که در کنار این امر در قالب کمیته استانی صدور اسناد مالکیت به ساکنان این مناطق نیز اجرایی می‌شود.
لطف‌اللهیان بیان کرد: ما در صدور پروانه ساخت در این مناطق محروم مجوز رایگان عرضه می‌کنیم و سازمان نظام مهندسی هزینه طراحی و ساخت و نظارت را نیز تا 50 درصد تعدیل می‌کند.
او ادامه داد: در این سفر در کنار احداث مدرسه، مسجد، پارک و سایر نیازمندی‌های اهالی قرار شد شهرداری نیز با تامین قیر مورد نیاز از سوی راه و شهرسازی آسفالت معابر را در فصل کاری انجام دهد.
شهردار اردبیل همچنین گفت: در بازدیدی که به همراه معاون وزیر از پادگان ارتش داشتیم قرار شد مساحت پادگان حفظ و بهترین کاربری برای این مجموعه تصویب و تائید شود.
لطف‌اللهیان به مراحل انتقال پادگان اشاره کرد و گفت: بعد از انجام مراحل استانی قرار است از طریق دبیرخانه شورای عالی معماری و شهرسازی در این زمینه تصمیم‌گیری شود تا تغییر کاربری به شکل قانونی و با ملاحظات ترافیکی انجام شده و کاربری‌های عمومی و پشتیبان مدنظر قرار گیرد.
او اظهار کرد: با وعده معاون وزیر راه و شهرسازی قرار است سهم خوبی به نفع شهر در این پادگان برای اجرای طرح‌های مختلف در نظر گرفته شود تا ما در سال جاری بتوانیم مقدمات کار را برای طرح‌های مصوب در این پادگان آغاز کنیم.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار