آغاز طرح سنجش سلامت در مناطق عشایری آذربایجان غربی

ارومیه (پانا) - طرح سنجش سلامت در مناطق عشایری آذربایجان غربی آغاز شد.

کد مطلب: ۱۱۱۰۶۱۴
لینک کوتاه کپی شد
آغاز طرح سنجش سلامت در مناطق عشایری آذربایجان غربی

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی آموزش و پرورش استان،آغاز این طرح که از روز شنبه است راهی برای شناسایی نوآموزان دیرآموز با نیاز ویژه ذهنی برای ارائه آموزش ومداخلات به هنگام در مناطق عشایری است.

در این راستا با همکاری اداره آموزش و پرورش عشایری و اداره آموزش و پرورش استثنائی استان، پایگاههای سیار برای سنجش سلامت جسمانی و آمادگی تحصیلی دانش آموزان بدو ورود به دبستان در 16 منطقه عشایری با رعایت پروتکل های بهداشتی و فاصله گذاری اجتماعی، درحال فعالیت هستند.

طبق ماده هفت اساس نامه مدارس عشایری سنجش سلامت دانش آموزان بدو ورود به دبستان در این مناطق الزامی، همگانی و رایگان است و منابع آن از طریق آموزش و پرورش تامین خواهد شد.

در این طرح دانش آموزان در زمینه‌های بینایی، شنوایی، آمادگی تحصیلی، اختلال رفتاری، گفتاری و اُتیسم مورد سنجش قرار می‌گیرند و امسال بنا به دستور ستاد کرونا، سنجش قد و وزن، دهان و دندان ارزیابی می شوند.

پیش بینی می شود امسال تعداد چهار هزار و 500 دانش آموز ورودی پایه اول سنجش شوند.

سنجش سلامت و جسمانی و آمادگی تحصیلی دانش‌آموزان شامل دو مرحله مقدماتی و تخصصی است.

اگر سلامت نوآموزان در مرحله مقدماتی تأیید شود با دریافت برگه سلامت می‌توانند برای ثبت‌نام به مدارس مراجعه کنند و اگر مشکوک به بیماری یا نارسایی جسمانی باشند وارد مرحله تخصصی‌شده و به مراکز پزشکی و درمانی ارجاع داده می‌شوند.

رسالت آموزش و پرورش، شامل سنجش و شناسایی تمام نوآموزان بدو ورود و همچنین تدوین برنامه‌های آموزشی و توانبخشی برای دانش آموزانی است که نمی‌توانند از آموزش عادی استفاده کنند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار