ایجاد سه هزارو ۱۸۲ شغل با بهره‌برداری از واحدهای موثر و راکد لرستان

لرستان (پانا) - رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت لرستان خبر داد پیش‌بینی می شود با بهره‌برداری از واحدهای موثر و کارگاه‌های راکد صنعتی استان تا پایان امسال، سه هزار و ۱۸۲ فرصت شغلی ایجاد و احیا شود.

کد مطلب: ۱۱۱۰۵۳۴
لینک کوتاه کپی شد
ایجاد سه هزارو ۱۸۲ شغل با بهره‌برداری از واحدهای موثر و راکد لرستان

به گزارش ایرنا، محمدرضا صفی خانی عنوان کرد: بر اساس برنامه ریزی های انجام شده تا پایان امسال ۲۵ طرح تولیدی و موثر در اقتصاد استان بهره برداری می شود که با این مهم ۲ هزار و ۳۱۲ فرصت شغلی جدید نیز ایجاد خواهد شد.

وی عنوان کرد: یکی از اولویت های دیگری که در سال جهش تولید مد نظر قرار دارد، احیای کارگاه های راکد بوده که با برنامه ریزی های صورت گرفته پیش بینی می شود ۳۰ واحد صنعتی با اشتغال ۸۷۰ نفر احیا شود.

وی تصریح کرد: سرمایه گذاری مورد نیاز برای این واحدها حدود ۹۰۰ میلیارد تومان است که از طریق تسهیلات بانکی ستاد رونق تولید و با ورود سرمایه گذاران جدید تامین خواهد شد.

رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت لرستان ادامه داد: برای برخی از این واحدها نیز سرمایه گذاری های جدیدی با ورود شرکت های هلدینگ، موسسات و صندوق های سرمایه گذاری صورت می گیرد و برخی واحدهای دارای قابلیت افزایش ظرفیت، نیز حمایت می شوند.

صفی خانی تصریح کرد: هفت تا هشت واحد از این تعداد احیا شده و همانند پدیده صنعت بروجرد و صبا ظرف آسیا، برخی واحدهای زیرمجموعه خود را فعال کرده اند.

وی با بیان اینکه واگذاری واحدهای هدفگذاری شده به سرمایه گذار حقیقی و حقوقی در دستور کار است گفت: سال گذشته واحدهایی همچون یخچال سازی خرم آباد، فولاد لرستان، کاشی جم بروجرد و الکل فجر خرم آباد نیز احیا شده و به چرخه تولید بازگشته اند.

به گفته وی پارسال ۲۹ واحد با سرمایه گذاری ۸۷۰ میلیارد تومانی و اشتغال ۵۵۰ نفر به صورت موثر به چرخه تولید بازگشته است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار