بوشهر به عنوان استان الگو در پنجره واحد سرمایه گذاری انتخاب شد

بوشهر(پانا)- استاندار بوشهر خبر داد بوشهر به عنوان استان الگو در زمینه پنجره واحد سرمایه گذاری انتخاب شد.

کد مطلب: ۱۱۱۰۴۸۶
لینک کوتاه کپی شد
بوشهر به عنوان استان الگو در پنجره واحد سرمایه گذاری انتخاب شد

به گزارش روابط عمومی استانداری بوشهر، عبدالکریم گراوند در نشست مشترک نماینده مردم کنگان، عسلویه، جم و دیر با استاندار و معاونان استانداری بوشهر با اشاره به ظرفیت بالای نمایندگان مجلس برای توسعه استان اظهار کرد: تعامل و همدلی مدیران و نمایندگان مردم در مجلس زمینه تحقق توسعه استان را فراهم می کند و نمایندگان مردم در مجلس ظرفیت بالایی برای شتاب توسعه استان دارند که می توانند با تصویب قوانین مسیر حرکت توسعه استان را هموار کنند.

وی تاکید کرد: نگاه و رویکرد نماینده مردم جنوب استان در مجلس نگاهی تعاملی است که می توان از این روحیه برای توسعه استان استفاده کرد.

استاندار بوشهر با اشاره به اهمیت ویژه حوزه جنوب استان بوشهر در عرصه امنیت ملی و توسعه کشور خاطرنشان کرد: همواره مسائل و مشکلات 4 شهرستان جنوبی استان با توجه به حساسیت های موجود در دستور کار مدیران اجرایی استان بوده است.

گراوند با اشاره به اقدامات و عملکرد استان در دولت تدبیر و امید گفت: برای شتاب سرمایه گذاری در استان در 3 ماهه اول سال گذشته 2 هکتار زمین برای پروژه های صنعتی واگذار کردیم و این میزان در سال جاری به 25 هکتار رسیده است.

وی با بیان اینکه استان بوشهر به عنوان استان الگو در زمینه پنجره واحد سرمایه گذاری انتخاب شد، افزود: رویکرد ما برای سرمایه گذاری این بوده که پنجره واحد سرمایه گذاری برای سرمایه گذاری داخلی و خارجی باشد و اکنون به همت مدیران استان واگذاری زمین برای اجرای طرح های سرمایه گذاری در کوتاه ترین زمان انجام می شود.

استاندار بوشهر با اشاره به اولویت بندی پروژه های عمرانی در استان خاطرنشان کرد: یکی از پروژه های حیاتی شهرستان کنگان، اسکله کنگان و جاده وفاق است که این دو پروژه با جدیت در حال پیگیری است.

وی بیان کرد: پروژه انتقال آب جم از دیگر اولویت های کاری در حوزه جنوب استان است که هم اکنون 5 اکیپ کاری با جدیت در حال کار هستند تا بتوانیم در سال جاری این پروژه را به سرانجام برسانیم.

استاندار بوشهر گفت: در مورد کالای همراه ملوان دو پیشنهاد برای کمک به ملوانان اعلام کردیم تا در قانون بودجه لحاظ شود.

گراوند افزود: یکی از ظرفیت های خوب شهرستان های حوزه جنوب استان، همجواری با کشورهای حاشیه خلیج فارس است که می توان از این فرصت برای تعامل بیشتر با این کشورها استفاده کرد.

وی به بیان اینکه 86 هزار هکتار اراضی مستعد برای آبیاری نوین در استان داریم افزود: ۳۶ هزار و ۲۱۰ هکتار آبیاری نوین در استان اجرا شده که از این میزان ۱۴ هزار و ۷۹۱ هکتار در دولت تدبیر و امید بوده که از این میزان ۹ هزار و ۹۶۰۰ هکتار آبیاری نوین در دولت دوم تدبیر و امید بوده است.

استاندار بوشهر اظهار کرد: میانگین آبیاری نوین در استان در برنامه پنجم توسعه یک هزار و 536 هکتار بوده که در سه سال اخیر به 10 هزار هکتار رسیده است.

گراوند بیان کرد: همچنین در عرصه بسته بندی محصولات کشاورزی 511 هزار تن بسته بندی محصولات انجام شده که 303 هزار تن آن مربوط به دولت تدبیر و امید بوده و از این میزان 190 هزار تن مربوط به سالهای 96 تا 98 بوده است.

استاندار بوشهر گفت: یکی از کارهایی که می توان با تعامل نمایندگان جنوب کشور در مجلس پیگیری کرد موضوع اجرای طرح های فاضلاب برای شهرهای ساحلی است که این موضوع برای دولت ها به یک تکلیف تبدیل شود.

وی در مورد توزیع اعتبارات ارزش افزوده گفت: پیشنهاد می شود که نمایندگان مصوبه ای بگذرانند که اعتبارات ارزش افزوده در کمیته های برنامه ریزی شهرستان ها تصویب و توزیع شود و قانون گذار روشی برای نظارت بر این بودجه تعیین کند.

گراوند در پایان درگذشت سعید محوری مدیرکل ثبت اسناد و املاک استان بوشهر. را به خانواده و بازماندگان آن مرحوم تسلیت گفت.

لازم به ذکر است با تدبیر استاندار بوشهر نشست با نمایندگان 4 حوزه انتخابیه استان در دستور کار قرار گرفته که پس از نشست با نماینده مردم بوشهر، گناوه و دیلم، امروز دومین نشست مشترک با حضور حجت الاسلام موسی احمدی نماینده مردم کنگان، عسلویه، جم و دیر، استاندار و معاونان استانداری برگزار شد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار