راه اندازی طرح حمایت از افراد دارای معلولیت در جامعه عشایری

شیراز (پانا) - مدیر کل امور عشایر فارس از راه‌اندازی طرح خدمات توانبخشی مبتنی بر جامعه یا همان (CBR) ویژه افراد دارای معلولیت عشایر در استان خبر داد و گفت در راستای اجرای قانون حمایت از حقوق افراد دارای معلولیت و به منظور گسترش ارائه خدمات توانبخشی مبتنی بر جامعه این طرح راه اندازی شد.

کد مطلب: ۱۱۱۰۴۵۴
لینک کوتاه کپی شد
راه اندازی طرح حمایت از  افراد دارای معلولیت در جامعه عشایری

روح اله بهرامی امروز با اعلام این خبر گفت: با پیگیری اداره کل امور عشایر و همکاری اداره کل بهزیستی استان فارس، توانبخشی مبتنی بر جامعه -CBR - برای توانخواهان جامعه عشایری راه اندازی و تاکنون تعداد 1600 توانخواه عشایری شناسایی و خدمات لازم به آنها ارایه می‌شود.

طرح خدمات توانبخشی مبتنی بر جامعه یا همان (CBR) فرایندی است که توسعه خدمات توانبخشی در سطح محلی را به همراه دارد و این طرح به‌منظور برابرسازی فرصت‌ها و فراهم‌کردن امکان افزایش حضور افراد ناتوان طراحی شده است.

وی با اشاره به اینکه در این طرح معلولان از نظر سطح نیاز به آموزش، بهداشت اشتغال و حمایت های اجتماعی شناسایی می‌شوند، افزود: این تفاهم نامه چهارجانبه مابین اداره کل امور عشایر فارس، اداره کل بهزیستی، آموزش و پرورش عشایر و سپاه عشایر استان برای ارائه خدمات به جامعه عشایری و حل مشکلات معلولین منعقد و امضاء شد.

مدیر کل امور عشایر فارس هدف از امضاء این تفاهم نامه را شناسایی، نیازسنجی و ارائه خدمات آموزشی، توانمندسازی و خدمات توانبخشی مبتنی بر جامعه به جامعه عشایری دانست و ابراز امیدواری کرد: با توجه به نیاز جامعه عشایری به این طرح بتوانیم با همکاری و همدلی موجود بین دستگاه‌های مربوطه، طرح را عملیاتی کنیم و شاهد اثر بخشی آن در ارتقاء وضعیت معلولین در خانوارهای عشایری باشیم.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار