طبقه‌بندی مشاغل خانگی بر اساس استانداردهای بین‌المللی شغلی

تهران(پانا)- برای نخستین بار مشاغل خانگی بر اساس طبقه‌بندی استانداردهای بین‌المللی شغلی ISCO در وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی کد گذاری شد.

کد مطلب: ۱۱۱۰۴۴۷
لینک کوتاه کپی شد
طبقه‌بندی مشاغل خانگی بر اساس استانداردهای بین‌المللی شغلی

به گزارش وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی رئیس دبیرخانه ستاد ساماندهی و حمایت از مشاغل خانگی، گفت: استانداردهای بین المللی مشاغل(ایسکو) ابزاری مهم برای طبقه بندی مختصات نیروی کار است،

«مهناز امامدادی» اضافه کرد: این استانداردها همچنین مبنایی برای مقایسه آمارهای مربوط به مشاغل کشورهای مختلف و ارزیابی برنامه‌های اقتصادی و اجتماعی با استفاده از استانداردهای یکسان در سطوح ملی و بین المللی است.

وی با اشاره به رعایت نشدن این استانداردها برای طبقه بندی در حوزه اشتغال گذشته، گفت: طبقه‌بندی استاندارد شغلی(ISCO) از عناصر مهم تجزیه، تحلیل و طبقه بندی اطلاعات مشاغل است که اطلاعاتی مربوط به انجام وظایف و مسئولیت‌ها، تقسیم کار، رابطه با مشاغل دیگر، دانش و مهارت‌های مورد نیاز برای تصدی شغل و شرایط کاری آن را فراهم می‌کند.

به گفته امامدادی، براساس همکاری مرکز آمار و اطلاعات راهبردی وزارت تعاون و دستگاه‌های اجرایی تخصصی ذیربط از سال ۱۳۹۶ این استاندارد سازی‌ها انجام شده و اکنون حدود ۳۰۰ شغل خانگی مصوب با طبقه‌بندی استاندارد شغلی(ISCO) مطابقت داده شده و مشاغل مصوب خانگی کدگذاری هفت رقمی شده اند.

رئیس دبیرخانه ستاد ساماندهی و حمایت از مشاغل خانگی اضافه کرد: به دلیل انجام فرایند تغییر، اصلاح، ویرایش، اضافه و حذف در شغل‌ها، کدگذاری‌ها مدام به روز می‌شوند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار