رییس نظام پرستاری شیراز: قراردادهای کاری ۸۹ روزه به یکساله تبدیل شود

شیراز (پانا) - رییس نظام پرستاری شیراز و شهرستان‌های تابعه گفت: در مقابل فداکاری پرستاران و مقابله با شیوع کرونا، انتظار آنها از مسئولان این است که قرارداد کاری آنها از ۸۹ روزه به یکساله تبدیل شود.

کد مطلب: ۱۱۱۰۴۲۵
لینک کوتاه کپی شد
رییس نظام پرستاری شیراز: قراردادهای کاری ۸۹ روزه به یکساله تبدیل شود

به نقل از ایرنا، بهبود ترابی، افزود: در این شرایط که پرستاران در خط مقدم مقابله با ویروس کرونا هستند تحقق این خواسته با توجه به احساس امنیت شغلی که در پرستاران ایجاد می‌کند می‌تواند انگیزه و روحیه آنها در مقابله با این ویروس را افزایش دهد.
وی ادامه داد: تبدیل وضعیت پرستاران از قراردادی به پیمانی و از شرکتی به قراردادی نیز از دیگر خواسته‌هایی است که انتظار داریم از سوی مسئولان استان با جدیت دنبال شود.
او اظهار کرد: در همین زمینه تاکنون مکاتباتی با تهران و وزارت بهداشت و درمان داشته‌ایم و همچنین این خواسته را به نمایندگان مجلس نیز منتقل کرده‌ایم که امیدواریم تحقق این مهم نیز گامی دیگر در زمینه تقویت روحیه و انگیزه پرستاران باشد.
رییس نظام پرستاری شیراز و شهرستان‌های تابعه گفت: امروز اغلب کارکنان دولت در حالی با توجه به شیوع بیماری کرونا و لزوم رعایت پروتکل‌های بهداشتی به شکل دورکاری و با استفاده از فضای مجازی مشغول به فعالیت هستند که پرستاران ما مستقیما در صحنه و میدان مبارزه با این بیماری هستند و علاوه بر اینکه خودشان در معرض خطر ابتلای به بیماری قرار دارند خانواده‌های آنها نیز در خطر ابتلا قرار دارند.
ترابی گفت: با وجود همه این مشکلات و خطرها آنها همانگونه که از ابتدای شیوع ویروس کرونا در صحنه حاضر بودند امروز نیز در صحنه حاضر و مشغول خدمات‌رسانی به بیماران مبتلا به کرونا هستند.
وی درباره افزایش حقوق پرستاران بیان کرد: با پیگیری‌ هیات مدیره‌های نظام پزشکی سراسر کشور پایه حقوقی پرستاران شرکتی حدود ۳۰ درصد افزایش داشت و امیدواریم سایر خواسته‌های پرستاران نیز جامه عمل بپوشد.


ابتلای افزون بر ۴۰۰ پرستار به ویروس کرونا در فارس
رییس نظام پرستاری شیراز و شهرستان‌های تابعه درباره تعداد پرستاران مبتلا به ویروس کرونا نیز گفت: تاکنون افزون بر ۴۰۰ نفر از پرستاران این مجموعه به این بیماری مبتلا شده‌اند که تعدادی بهبود یافتندو تعدادی همچنان در قرنطینه خانگی هستند.
ترابی افزود: با توجه به عملکرد خوبی که در این زمینه در استان شد، تاکنون هیچ مورد فوتی در بین پرستاران شیراز و شهرستان‌های تابعه نداشته‌ایم.

اقلام بهداشتی مورد نیاز پرستاران تامین شده است
وی، با اشاره به همکاری و مساعدت دانشگاه علوم پزشکی شیراز برای تامین اقلام و لوازم بهداشتی پرستاران گفت: همچنین بخش‌هایی از این اقلام نیز با کمک خیرین تامین شده است.
ترابی، تعداد پرستاران استان را حدود ۱۴ هزار نفر دانست و گفت: از این تعداد بیش از چهار هزار نفر به طور مستقیم با بیماران کرونایی در ارتباط هستند.

کاهش محدودیت‌ها و ورود مسافر باعث گسترش کرونا در فارس شد
رییس نظام پرستاری شیراز و شهرستان‌های تابعه گفت: شرایط استان فارس تا قبل از حذف محدودیت‌ها قابل قبول بود و شاهد کاهش تعداد مبتلایان و فوتی‌ها بودیم اما با حذف محدودیت‌ها و ورود مسافران از استان‌های همجوار به این استان، شرایط فارس روز به روز وخیم‌تر شد.
وی، ضمن تاکید بر لزوم توجه بیشتر شهروندان به رعایت فاصله‌گذاری اجتماعی اظهار داشت: از مسئولان نیز انتظار داریم با تمدید برخی محدودیت‌ها از جمله دورکاری کارکنان ادارات، به قطع زنجیره شیوع کرونا کمک کنند.

بنا بر اعلام مرکز روابط عمومی و اطلاع‌رسانی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، ۲۸۶هزار و ۵۲۳ نفر در کشور تا ظهر جمعه سوم مردادماه ۹۹ به طور قطعی به ویروس کرونا مبتلا شدند و تعداد جانباختگان کرونا در کشور به ۱۵هزار و ۲۸۹ نفر رسیده است.

استان فارس هم اکنون در وضعیت قرمز از لحاظ شیوع کرونا قرار دارد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار