رییس اداره پشتیبانی و تدارکات اداره کل آموزش و پرورش استان اصفهان:

خانواده ها فقط تا 20 مرداد برای ثبت سفارش کتب درسی در سامانه فرصت دارند

اصفهان ( پانا) - امسال تهیه کتب درسی از بازار آزاد به هیچ عنوان امکان پذیر نبوده و ملاک تحویل کتاب به دانش آموزان ثبت سفارش در سامانه است.

کد مطلب: ۱۱۱۰۴۲۰
لینک کوتاه کپی شد
خانواده ها فقط تا 20 مرداد برای ثبت سفارش کتب درسی در سامانه فرصت دارند

به گزارش اداره اطلاع رسانی و روابط عمومی اداره کل آموزش و پرورش استان اصفهان، اکبر بیات رییس اداره پشتیبانی و تدارکات اداره کل آموزش و پرورش استان در مصاحبه تصویری با اداره روابط عمومی ضمن اعلام این خبر تصریح کرد: کتاب از جمله مهم ترین مواد آموزشی و ابزار تحصیلی برای دانش آموزان است که طبیعتا اگر اختلال یا تاخیری در تحویل کتب درسی به دانش آموزان صورت پذیرد، امر آموزش نیز مختل می شود.

وی با اعلام اینکه امسال توزیع تمامی کتب درسی به عهده مجموعه آموزش و پرورش می باشد اظهار کرد: با وجود حجم وسیع فرآیند توزیع کتب و پهنه جغرافیایی گسترده استان اصفهان، در تلاش هستیم تا بتوانیم کتب درسی را به موقع در اختیار دانش آموزان قرار دهیم.

بیات با توصیه به خانواده ها برای تعیین تکلیف ثبت نام فرزندان خود در مدارس تصریح کرد: ابتدا لازم است اولیاء دانش آموزان در اسرع وقت برای تعیین تکلیف و ثبت نام فرزندان خود در مدرسه مورد نظر اقدام کنند تا بدین ترتیب اطلاعات دانش آموز پس از ثبت نام در مدرسه، در سامانه "سناد" وارد شود و سپس ما بتوانیم با دریافت این اطلاعات از سناد، نسبت به سفارش کتب درسی برای هر دانش آموز اقدام کنیم.

رییس اداره پشتیبانی و تدارکات اداره کل آموزش و پرورش استان خطاب به مدیران و همکاران فرهنگی شاغل در مدارس نیز عنوان کرد: مدیران و همکاران محترم ما در مدارس نیز لازم است پس از ثبت نام قطعی دانش آموزان، بلافاصله اطلاعات دانش آموز را در سناد وارد کنند تا مراحل ثبت سفارش کتب درسی برای دانش آموز صورت پذیرد؛ چرا که اگر اطلاعات یک دانش آموز در سامانه سناد ثبت نشود، به هیچ عنوان امکان ثبت سفارش کتب درسی برای آن دانش آموز وجود نخواهد داشت.

وی در ادامه تاکید کرد: کتب درسی امسال فقط از طریق آموزش و پرورش توزیع می شود و امکان تهیه کتب درسی از کتاب فروشی ها وجود ندارد. از سوی دیگر تنها بر اساس ثبت نام دانش آموز، کتاب تحویل داده می شود و لازم است مدیران مدارس پس از دریافت خروجی از سامانه، تنها به دانش آموزانی که نسبت به ثبت سفارش کتب درسی اقدام و هزینه آن را پرداخت کرده اند کتاب تحویل دهند و این تنها بدان علت است که چاپ کتب درسی فقط بر اساس ثبت سفارش در سامانه صورت می پذیرد.

بیات در پایان تاکید کرد: با توجه به این که نداشتن کتب درسی در روحیه و انگیزه دانش آموزان تاثیر بسزایی خواهد داشت، بار دیگر تاکید می شود خانواده ها و اولیای محترم دانش آموزان در فرصت باقیمانده یعنی نهایتا تا بیستم مرداد ماه جاری، پس از تعیین تکلیف ثبت نام در مدرسه، با مراجعه به سامانه http://www.irtextbook.ir نسبت به ثبت سفارش کتب درسی برای دانش آموزان خود اقدام کنند تا ما نیز بتوانیم به موقع کتاب های درسی را به دست دانش آموزان برسانیم. در این رابطه مدیران مدارس نیز توجیه بوده و خانواده ها را راهنمایی خواهند کرد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار