ظرفیت های آموزش و پرورش باید در خدمت سلامت مردم جامعه باشد

اردبیل (پانا)- مدیرکل آموزش و پرورش اردبیل گفت آموزش و پرورش می تواند در بحث فرهنگ سازی و ارائه هشدارهای بهداشتی از ظرفیت های خود در جهت خدمت رسانی به سلامت مردم جامعه بهره ببرد.

کد مطلب: ۱۱۱۰۴۰۶
لینک کوتاه کپی شد
ظرفیت های آموزش و پرورش باید در خدمت سلامت مردم جامعه باشد

به گزارش روابط عمومی اداره کل آموزش و پرورش اردبیل، احمد ناصری، مدیرکل آموزش و پرورش استان در جلسه شورای معاونین استان که بصورت ویدیو کنفرانس و با حضور مدیران و روسای مناطق و نواحی برگزار شد، با تشکر از شرکت مخابرات استان اظهار کرد: شرکت مخابرات در اجرای پروژه اتصال مدارس به شبکه ملی اطلاعات همکاری های خوبی را در سطح ملی و استانی انجام داده است که بایستی مناطق و نواحی نیز با توجه به اهمیت هوشمند سازی مدارس این امر را با جدیت تمام دنبال کنند.

او در ادامه روند اجرای پروژه مهر در استان را خوب ارزیابی کرده و خاطر نشان کرد: اقدامات ابتکاری در دستور کار مناطق و نواحی قرار گیرد چرا که می تواند تاثیرات مثبت در روند اجرای پروژه مهر داشته باشد.

مدیرکل آموزش و پرورش استان در بخش دیگری از سخنانش با بیان اینکه طرح" آجر به آجر" یکی از طرح های مورد تاکید وزارت متبوع است، گفت: این طرح که از سند تحول بنیادین الهام گرفته است برای توسعه مشارکت های عمومی در آموزش و پرورش اجرایی شده است.

ناصری با اشاره به تعهدی که برای استان در جذب مشارکت های عمومی هدف گذاری شده است، تصریح کرد: مبلغ هدف گذاری شده در بین نواحی و مناطق بر اساس توانایی ها و ظرفیت های موجود تقسیم خواهد شد تا برنامه ریزی های لازم در جهت تحقق هدف مورد نظر انجام شود.

او با تاکید بر اجتناب از اخذ هرگونه وجوه در هنگام ثبت نام گفت: مدیران می توانند با ارائه برنامه های کیفیت بخشی، اولیا را برای حمایت و کمک مالی به مدارس تشویق کنند.

مدیرکل آموزش و پرورش استان همچنین با اشاره به وضعیت استان در رابطه با شیوع ویروس کرونا، اظهار کرد: در اجرای برنامه ها و فعالیت ها در این دوران سعی کرده ایم پروتکل های بهداشتی را رعایت کنیم و تا حد امکان از حضور مراجعین برای انجام امور ثبت نام به مدارس و سنجش سلامت نوآموزان بکاهیم.

ناصری در ادامه با تاکید بر پویش همگانی در ایجاد حساسیت والدین در مقابله با شیوع کرونا گفت: آموزش و پرورش می تواند در بحث فرهنگ سازی و ارائه هشدارهای بهداشتی از ظرفیت های خود مانند معلمان و تشکل های دانش آموزی در جهت خدمت رسانی به سلامت مردم جامعه بهره ببرد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار