مدیرکل آموزش و پرورش کردستان خبر داد:

تمهید مقدمات برای بازگشایی مدارس و آغاز سال تحصیلی جدید از 15 شهریور ماه 99

سنندج(پانا)- مدیر کل آموزش و پرورش کردستان بیان کرد با پیگیری برنامه های پروژه مهر، مقدمات لازم برای بازگشایی مدارس و آغاز سال تحصیلی جدید از 15 شهریور در استان فراهم شده است .

کد مطلب: ۱۱۱۰۴۰۴
لینک کوتاه کپی شد
تمهید مقدمات برای بازگشایی مدارس و آغاز سال تحصیلی جدید از 15 شهریور ماه 99

به گزارش اداره اطلاع رسانی و روابط عمومی آموزش و پرورش کردستان رشید قربانی روز پنج شنبه دوم مرداد 99 در نشست مدیران و روسای آموزش و پرورش شهرستانها و مناطق تابعه استان که به صورت ویدئو کنفرانس برگزار شد با اشاره به تصمیم ستاد ملی کرونا و اعلام آن از طریق وزارت آموزش و پرورش در خصوص پیش بینی سناریوهای مختلف گفت: از ۱۵ شهریور 99 مدارس با لحاظ وضعیت شهرها به صورت حضوری، نیمه حضوری و غیر حضوری بازگشایی خواهد شد.

وی با اشاره به در پیش بودن آزمون های کنکور سراسری و ورودی مدارس استعدادهای درخشان و اهمیت سلامت آنها ، بر حفاظت آزمون، تاکید کرد و خواستار رعایت پروتکل های بهداشتی و انتخاب فضای مناسب برای برگزاری آزمون ها شد .

قربانی با تاکید بر ضرورت آمادگی برای سناریوهای پیش بینی شده و دایر شدن کلاس های درس به صورت حضوری و غیر حضوری، گفت: برای تداوم جریان آموزش از طریق فضای مجازی و شبکه شاد نیز باید بستر لازم فراهم شود.

مدیر کل آموزش و پرورش کردستان در ادامه گفت : در همین راستا و بر اساس اعلام مسولین اداره کل فناوری اطلاعات و مخابرات، تا آخر مرداد ماه جاری کلیه مدارس استان از طریق خط adsl و برگردان به اینترنت مجهز خواهند شد، ولی تعداد ۳۵۰ مدرسه، به دلیل عدم برخورداری از زیر ساخت های لازم، همچنان دارای مشکل هستند و آموزش های تلویزیونی و تهیه و توزیع درسنامه باید در دستور کار قرار گیرد.

وی از مدیران و روسای آموزش و پرورش مناطق خواست با مطالبه گری موضوع اتصال مدارس به اینترنت را از طریق مخابرات شهرستان ها پیگیری کنند تا مدارسی که تلفن ندارند به صورت رایگان به خط تلفن، مودم و حتی اینترنت مجهز و این موضوع توسط مدیران مدارس نیز پیگیری شود.

وی در بخش دیگری از سخنان خود به وضعیت ثبت نام دانش آموزان برای سال تحصیلی جدید اشاره کرد و با بیان اینکه بر اساس گزارش سامانه سناد، میزان ثبت نام دانش آموزان دوره ابتدایی مناسب، متوسطه اول پایین و متوسطه دوم نیاز به تلاش و اقدام فوری دارد ، خواستار تسریع در ثبت نام ها شد و گفت: با توجه به تفاوت عملکرد شهرستانها، این موضوع نیازمند پیگیری است.

وی هم چنین در موضوع ثبت نام بر تکریم خانواده ها و دانش آموزان و مراجعین توسط مدارس تاکید کرد و گفت: ثبت نام دانش آموزان باید بر اساس شیوه نامه های ابلاغی بوده و مدیران با سعه صدر پاسخگوی والدین باشند.

مدیر کل آموزش و پرورش کردستان به موضوع پوشش کلیه دانش آموزان در ثبت نام نیز اشاره کرد و گفت: هیچ دانش آموزی نباید از ادامه تحصیل محروم شود و اولیای محترم نیز ملزم به ثبت نام دانش آموزان خود هستند.

قربانی در بخش دیگری از سخنان خود به ثبت سفارش کتاب های درسی دانش آموزان برای سال تحصیلی جدید نیز اشاره کرد و با بیان اینکه با پیگیری و اهتمام معاونت توسعه مدیریت و پشتیبانی استان و تلاش و جدیت شما و دست اندرکاران امر کردستان وضعیت مناسبی دارد، خواستار تداوم این وضعیت شد تا دانش آموزان در آغاز سال تحصیلی جدید، بدون کتاب نباشند‌.

وی از تشکیل کمیته مسکن در استان به منظور پیگیری مفاد تفاهم نامه وزارت آموزش و پرورش و راه و شهرسازی در خصوص تامین مسکن فرهنگیان فاقد مسکن و برگزاری جلسات هفتگی آن با حضور اعضای استانی و تاکید استاندار محترم بر اجرایی شدن آن خبر داد و با بیان اینکه تلاش می شود تا هفته دولت زمین احداث دو هزار واحد تامین و کلنگ احداث آن با حضور مقامات استانی بر زمین زده شود، گفت: برای تامین زمین مورد نیاز، برخی از شهرستان ها دارای پتانسیل بوده و برخی دیگر که مشکل دارند ۲۵ تا ۳۰ درصد زمین مورد نیاز باید توسط شهرستان ها و از محل لکه های آموزشی مازاد تامین و تغییر کاربری داده شود، بنابراین در این خصوص و شناسایی زمین های مازاد، معرفی به اداره حقوقی و اداره تعاون برای پیگیری تلاش لازم صورت گیرد.

مدیر کل آموزش و پرورش کردستان، ایمنی فیزیکی ساختمان مدارس و سلامت دانش آموزان را از برنامه های کیفی آموزشی و تربیتی مهم تر دانست و با تاکید بر حذف مدارس پر خطر ، تصریح کرد: در صورت ضرورت و نیاز مبرم، مدارس را دو نوبته کنید.

وی افزود: برای حفاظت فیزیکی ساختمان های مدارس، ضمن بازدید و نظارت و دقت، از وضعیت آنها به خصوص مدارس شبانه روزی و ... اطمینان خاطر پیدا کرده و مسایل و مشکلات مربوط به مدارس و ساماندهی فضاها را از طریق نوسازی مدارس پیگیری کنید.

نظارت بر امور بهداشتی مدارس، اجرایی کردن طرح آجر به آجر با همکاری نوسازی مدارس، سازماندهی و ساماندهی نیروی انسانی با تمام مولفه ها، لحاظ رضایت مندی همکاران و تامین نیرو برای کلاس های درس، انجام سازماندهی نیروی انسانی از تاریخ ۱۵ لغایت ۲۵ مرداد ماه، برگزاری مانور بازگشایی مدارس در اول شهریور، ارتقاء آستانه تحمل کارکنان در پیگیری اقدام و پاسخگویی به مراجعین و توازن رشته ای در موضوع هدایت تحصیلی از دیگر توصیه های مدیر کل آموزش و پرورش کردستان در این نشست بود.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار