سالانه چند کنتور برق هوشمند می شود؟

تهران (پانا) - مدیرکل دفتر هوشمندسازی و فناوری های نوین شرکت توانیر می‌گوید امسال برنامه های جدی را برای توسعه طرح هوشمندسازی صنعت برق در نظر گرفته ایم و برآورد می شود که سالانه حدود دو میلیون کنتور برق هوشمندسازی شود.

کد مطلب: ۱۱۱۰۳۸۲
لینک کوتاه کپی شد
سالانه چند کنتور برق هوشمند می شود؟

به گزارش ایسنا، هادی مدقق با اشاره به برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته برای هوشمندسازی کنتور مشترکان صنعت برق گفت: در حال حاضر بیش از ۹۰ درصد مشترکان بالای ۳۰ کیلووات که عمدتا مشترکان بزرگ اداری، کشاورزی، صنعتی و تجاری بزرگ هستند به کنتورهای هوشمند تجهیز شدند.

وی با بیان اینکه هر سال بالغ بر یک میلیون مشترک جدید به مجموع مشترکان صنعت برق اضافه میشوند، گفت: طبق برنامهریزیهای صورت گرفته از امسال تمام مشترکان جدید باید مجهز به کنتور هوشمند شوند و به همین میزان نیز سالیانه کنتورهای فرسوده به کنتورهای هوشمند تعویض می‌شوند.

به گفته مدیرکل دفتر هوشمندسازی و فناوریهای نوین شرکت توانیر طبق مصوبه قانون بودجه سال ۱۳۹۹ موظف هستیم که بخشی از مشترکان پرمصرف را به کنتور هوشمند مجهز کنیم که اگر این برنامهها کنار هم بگذاریم میتوانیم بگوییم که سالیانه حدود ۲ میلیون مشترک را از امسال به کنتورهای هوشمند مجهز خواهیم کرد.

مدقق با تاکید بر اینکه برنامه‌های هوشمندسازی در طرح شرکتهای توزیع هوشمند، مشتری هوشمند و حاکمیت هوشمند تعریف شده است، اظهار کرد: این سه بخش که جز نقشه هوشمندسازی راه صنعت برق است را در راستای برنامههای تحول دیجیتال در صنعت برق دنبال میکنیم که هدف اصلی شفافسازی و تا حد امکان غیرحضوری کردن خدمات مشتریان است.

وی با بیان اینکه برای این مهم ۲۴ برنامه مدون شده است، گفت: به دلیل اینکه مباحث مطرح شده در این محورها جدید بوده با انجمن علمی شبکه هوشمند که متشکل از اساتید دانشگاه و صنعت است تواهم نامهای را با هدف ایجاد ارتباط نزدیک بین صنعت و دانشگاه امضا کردیم.

مدیرکل دفتر هوشمندسازی و فناوری های نوین شرکت توانیر با اشاره به ویژگیهای هوشمندسازی و تاثیرات آن در صنعت برق، گفت: هوشمندسازی درواقع استفاده از فناوریهای روز در حوزه فناوری اطلاعات است نتیجه اصلی هوشمندسازی بحث افزایش بهرهوری، سلامت اداری، کاهش تلفات و مباحث زیست محیطی زیست، است، همچنین این موضوع موجب افزایش خدمات غیرحضوری و افزایش رفاه مشترکان نیز می‌شود.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار