معاون آموزش متوسطه اداره‌کل آموزش و پرورش استان اصفهان:

دانش‌آموزان از فرآیند ثبت نام عقب نمانند

رعایت سلامت دانش آموزان از همان لحظه ثبت نام آغاز می شود

اصفهان (پانا)- محمدرضا ناظم‌زاده عنوان کرد دانش آموزان پس از ثبت نام می بایست نسبت به ثبت درخواست برای کتب درسی خود در سامانه "سناد" اقدام کنند.

کد مطلب: ۱۱۱۰۳۸۱
لینک کوتاه کپی شد
دانش‌آموزان از فرآیند ثبت نام عقب نمانند

به گزارش اداره اطلاع رسانی و روابط عمومی اداره کل آموزش و پرورش استان اصفهان، محمدرضا ناظم‌زاده معاون آموزش متوسطه اداره‌کل آموزش و پرورش استان در مصاحبه تصویری با اداره روابط عمومی اظهار کرد: با توجه به اینکه سال تحصیلی از ۱۵ شهریور ماه آغاز می شود، لازم است خانواده ها هر چه سریعتر نسبت به تعیین تکلیف ثبت نام فرزندانشان در پایه های ورودی (اول ابتدایی، هفتم متوسطه اول و دهم متوسطه دوم) اقدام کنند تا همکاران ما در مدارس بتوانند برای تامین نیروی انسانی و کلاس بندی اقدامات لازم را انجام دهند. ضمن این که در میان پایه‌ها ثبت نام بدون نیاز به حضور اولیا و توسط مدیران انجام می‌شود.

وی افزود: با توجه به شرایطی که با آن روبرو هستیم اولویت اول آموزش و پرورش استان، سلامت دانش‌آموزان است؛ آمادگی اجرای هرگونه فرضیه ای را در وضعیت های سفید، زرد و قرمز برای رعایت پروتکل های بهداشتی داریم و اولیا نگران سلامت فرزندان خود نباشند. خانواده ها فرزندان را در نزدیک ترین مدرسه به محل سکونت خود ثبت نام کنند تا رعایت سلامت دانش آموزان از همان لحظه ثبت نام آغاز شود.

معاون آموزش متوسطه اداره‌کل آموزش و پرورش استان اصفهان تصریح کرد: متاسفانه هنوز حساسیت برای ثبت نام زودهنگام دانش آموزان در پایه های ورودی به وجود نیامده که به همین دلیل از همکاران خواسته ایم که از طرق مختلف به خانواده‌ها اطلاع‌رسانی کند تا دانش‌آموزان از فرآیند ثبت نام عقب نمانند؛ چرا که دانش آموزان پس از ثبت نام باید نسبت به ثبت درخواست برای کتب درسی خود در سامانه "سناد" اقدام کنند.

ناظم زاده ادامه داد: اگر ثبت نام دانش آموزان در مدارس و سپس برای کتب درسی به موقع صورت بگیرد می توانیم تا ابتدای شهریورماه کتاب ها را تحویل دانش آموزان دهیم؛ همچنین از همکاران خواسته‌ایم تا در ثبت‌نام‌ها رعایت حال مردم شود و دغدغه خانواده ها را برای ثبت نام در وضعیت کنونی برطرف کنیم.

وی با اشاره به حساسیت مقطع تحصیلی پایه دهم برای دانش آموزان، تاکید کرد: خانواده‌ها در خصوص انتخاب رشته از تصمیمات احساسی پرهیز کنند و رغبت سنجی و استعدادسنجی مناسبی برای فرزند خود داشته باشند، اولویت را آینده شغلی، کارآفرینی و مسائلی قرار دهند که بتواند در آینده دانش‌آموز و کشور موثر واقع شود.

معاون آموزش متوسطه اداره کل آموزش و پرورش استان خاطرنشان کرد: آمادگی ارائه هرگونه مشاوره را به خانواده‌ها و دانش‌آموزان داریم تا تصمیمات احساسی اتخاذ نشود، در برخی شاخه های نظری شاهد حضور بیش از حد دانش‌آموزان هستیم که این اتفاق باعث شده تا دانش آموز پس از اتمام تحصیل دچار سردرگمی و انفعال شود که باید خانواده ها از هم اکنون با تصمیماتی عقلانی، فرزند خود را از این مسیر خارج کنند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار