یک فعال سیاسی اصلاح‌طلب در گفت‌وگو با پانا تاکید کرد

«اصلاح‌طلبان» در انتخابات ریاست‌جمهوری 1400 نظاره‌گر نخواهند بود

جلالی‌زاده: اصلاح‌طلبان هیچگاه ترس کنار گذاشته‌شدن و تغییر و تضعیف را ندارند/ اصلاح‌طلبان بهتر می‌توانند در قدرت عمل کنند و شعارهای خود را جامه عمل بپوشانند/ دو تیم در یک مسابقه باید از آزادی یکسان برخوردار باشند

تهران (پانا) - عضو حزب اتحاد ملت ایران اسلامی با بیان اینکه اصلاح‌طلبان در انتخابات ریاست‌جمهوری 1400 نظاره‌گر نخواهند بود تاکید کرد اگر قرار باشد اصلاح‌طلبان در انتخابات کاندیدا داشته باشند فقط برای این نیست که مردم را وارد صحنه کنند و فقط همان انتخابات باشد؛ آن‌ها تضمین‌کننده خواهند بود.

کد مطلب: ۱۱۱۰۳۰۷
لینک کوتاه کپی شد
«اصلاح‌طلبان» در انتخابات ریاست‌جمهوری 1400 نظاره‌گر نخواهند بود

جلال جلالی‌زاده درباره وضعیت کنونی شورای عالی سیاست‌گذاری اصلاح‌طلبان به خبرنگار سیاسی پانا گفت: «شورای عالی سیاست‌گذاری اصلاح‌طلبان تاکنون موفقیت‌هایی داشته است و اگر اکنون ناتوانی وجود دارد، باید با جایگزین کردن افراد دیگر یا تغییر ساختار، در سیاست‌گذاری و هدایت این حرکت نقش بهتری ایفا کرد.»

اصلاح‌طلبان هیچگاه ترس کنار گذاشته‌شدن و تغییر و تبدیل و تضعیف را ندارند

این فعال سیاسی اصلاح‌طلب با بیان اینکه اصلاح‌طلبی به معنای تغییر، تحول و مبارزه با ضعف‌ها و نقض‌هاست، تاکید کرد: «برای این کار اصلاح‌طلبان از خود شروع می‌کنند و هیچگاه هم ترس کنارگذاشته شدن و تغییر و تبدیل و تضعیف را ندارند و نداشته‌اند.»

خودمحوری، تک‌گویی و تک‌صدایی، اصلاح‌طلبی نیست

وی اضافه کرد: «کسی که خودمحور باشد و تک‌گویی و تک‌صدایی داشته باشد، نمی‌تواند خود را اصلاح‌طلب بنامد. کسانی هم که بر موضوع خاصی تعصب و لجاجت دارند این‌‌ها هم منش اصلاح‌طلبی ندارند. چاره‌ای نیست و اگر واقعا تشخیص داده شده که شعسا نیاز به تغییر اساسی دارد باید حتما از افراد پرانرژی دیگر، با تفکر و ایده بهتر استفاده شود و به ساماندهی امور بپردازند.»

اصلاح‌طلبان باید یک شخصیت محوری را برای شعسا انتخاب کنند

به گفته جلال جلالی‌زاده خیلی از افراد در احزاب اصلاح‌طلب از نظر نوع تفکر، سابقه اجرایی خوب و سابقه اصلاح‌طلبی و فعالیت و مقبولیت مردمی هستند که باید اصلاح‌طلبان با اجماع کامل شخصیت محوری را برای ریاست شورای عالی سیاست‌گذاری اصلاح‌طلبان انتخاب کنند.

این استاد دانشگاه در ادامه به انتخابات ریاست‌جمهوری 1400 هم اشاره کرد و ادامه داد: «باید بررسی‌ها مفصلی درباره چگونگی ورود به انتخابات انجام شود و هم اینکه شخصیتی که باید کاندیدا شود. شورای عالی سیاست‌گذاری اصلاح‌طلبان در این زمینه اتاق فکر را تشکیل خواهد داد.»

جلالی‌زاده با بیان اینکه رئیس‌جمهوری آینده باید تضمین کننده رفع مشکلات کشور باشد، گفت: «اگر قرار باشد اصلاح‌طلبان در انتخابات کاندیدا داشته باشند فقط برای این نیست که مردم را وارد صحنه کنند و فقط همان انتخابات باشد؛ آن‌ها تضمین‌کننده خواهند بود. انتخابات آینده بسیار دشوار است.»

انتخابات یعنی آزاد گذاشتن برای انتخاب. نباید در یک مسابقه دست و پای افراد یک تیم بسته شود و عده‌ای دیگر آزاد باشند و هر طور خواستند فعالیت کنند، دو تیم باید آزادی کامل داشته باشند و از آزادی یکسان برخوردار باشند. اگر در مسابقه، یکی از تیم‌ها امتیازات لازم را نتوانست بگیرد به طور عادلانه حذف می‌شود و جای هیچ ایرادی نیست. شرط اول حضور اصلاح‌طلبان در انتخابات، آزادی و عدم ایجاد موانع بر سر راه کاندیداها و فراهم کردن شرایط برابر و امکانات برابر برای حضور در انتخابات است

اصلاح‌طلبان نظاره‌گر نخواهند بود

این فعال سیاسی اصلاح‌طلب تاکید کرد: «رای غالب این است که اصلاح‌طلبان کاندیدا داشته باشند. اصلاح‌طلبان نظاره‌گر نخواهند بود، اصلاح‌طلبان بهتر می‌توانند در قدرت عمل کنند و شعارهای خود را جامه عمل بپوشانند. اصلاح‌طلبان باید انسجام و اتحاد و تصمیم واحد داشته باشند. یاس و ناامیدی مردم و مشکلات زیاد اقتصادی فضای سردی را شکل می‌دهد که باید بسیار مورد بررسی قرار گیرد.»

دو تیم در یک مسابقه باید از آزادی یکسان برخوردار باشند

این فعال سیاسی اصلاح‌طلب در ادامه بر وجود یک رقابت سالم در انتخابات تاکید کرد و گفت: «وقتی بدون اینکه فضای انتخابات گرم شود و کاندیدایی مشخص شده باشد، یک جریان از آزادی کامل برخوردار بوده و دلگرم است، نسبت به آینده امیدوار است و هیچ نگرانی برای کاندیداهایش ندارد و در مقابل کاندیداهای جریان مقابل را رد صلاحیت‌شده می‌خواند، بسیار جای تعجب دارد. نباید انتخابات را زیر سوال برد. انتخابات یعنی آزاد گذاشتن برای انتخاب. نباید در یک مسابقه دست و پای افراد یک تیم بسته شود و عده‌ای دیگر آزاد باشند و هر طور خواستند فعالیت کنند، دو تیم باید آزادی کامل داشته باشند و از آزادی یکسان برخوردار باشند. اگر در مسابقه، یکی از تیم‌ها امتیازات لازم را نتوانست بگیرد به طور عادلانه حذف می‌شود و جای هیچ ایرادی نیست. شرط اول حضور اصلاح‌طلبان در انتخابات، آزادی و عدم ایجاد موانع بر سر راه کاندیداها و فراهم کردن شرایط برابر و امکانات برابر برای حضور در انتخابات است.»

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار