کاظمی: بسته‌های تحول آفرین مهمترین فعالیت‌های معاونت پرورشی و فرهنگی هستند

شبکه شاد، سند تحول بنیادین و بحث آسیب‌های اجتماعی از اولویت‌های وزیر است

تهران (پانا) - معاون پرورشی و فرهنگی بسته‌های تحول آفرین وزیر آموزش و پرورش را مهمترین فعالیت برای معاونت پرروشی و فرهنگی دانست.

کد مطلب: ۱۱۱۰۲۰۰
لینک کوتاه کپی شد
کاظمی: بسته‌های تحول آفرین مهمترین فعالیت‌های معاونت پرورشی و فرهنگی هستند

به گزارش روابط عمومی و امور بین‌الملل معاونت پرورشی و فرهنگی، جلسه بسته تحولی روز چهارشنبه با حضور علیرضا کاظمی معاون پرورشی و فرهنگی، مسعود شکوهی، مدیرکل امور تربیتی و مشاوره و پیشگیری در برابر آسیب‌های اجتماعی، نادر کیایی معاون مراقبت از آسیب‌های اجتماعی، دهقانی معاون سازمان دانش‌آموزی، باقی‌زاده مشاور اجرایی معاون وزیر، شربتدار مشاور معاون وزیر و سایر اعضا در سالن معاونت پرورشی و فرهنگی برگزار شد.

در ابتدای جلسه کاظمی مهمترین برنامه‌های معاونت پرورشی و فرهنگی و مهمترین برنامه وزیر را همین بسته‌های تحولی اعلام کرد و گفت: این سته تحول آفرین از چند منظر بسیار مهم است؛ جز اولویت آموزش و پرورش است، از ما مطالبه خواهند کرد و بودجه را بر اساس همین برنامه تحولی تخصیص خواهند داد.

وی ادامه داد: باید به این کار اعتقاد راسخ داشته باشیم و با جدیت هفته‌ای یک یا دو جلسه در خصوص طرح تحولی داشته باشیم هر جا لازم باشد در جلسه حضور پیدا خواهم کرد و با احساس مسئولیت همه ما باید وقت بگزاریم.

کاظمی خاطر نشان کرد: درست است در معاونت پرورشی فعالیت‌های زیاد و کارهای با اولویت زیاد است اما این دو بسته تحول آفرین را باید با اولویت و احساس مسئولیت و جدیت بیشتر دنبال کنیم.

معاون پرورشی و فرهنگی وزیر آموزش و پرورش ادامه داد: هر هفته گزارش کارهای انجام شده را خواهیم داشت و عدد و ارقام واقعی این طرح‌ها را استخراج کنید و البته شرایط و تنگناهای مالی که وجود دارد را در نظر بگیریم. با استفاده از فضای مجازی و ظرفیت‌هایی که ایجاد شده است با اقتدار و قدرت در این طرح‌ها ورود کنیم.

کاظمی در راستای بسته‌های تحول آفرین مجلس دانش‌آموزی را در اولویت دانست و ادامه داد: کمیسیون مجلس استان‌ها شکل بگیرد و انتخاب مجلس دانش‌آموزی در استان‌ها همچنین افتتاحیه و اختتامیه آن هم برگزار شود.

آموزش خبرنگار دانش‌آموز پانا

وی آموزش خبرنگار دانش‌آموزی پانا را بخش مهم دیگر در تحقق بسته‌های تحول آفرین برشمرد و افزود: به همان صورت که مسابقات قرآن در فضای مجازی طراحی شده است و افتتاحیه و اختتامیه کشوری ان نیز برگزار می‌شود این فعالیت ها هم باید انجام دهیم.

کاظمی گفت: باید تصویر دقیقی از منابع داشته باشیم ما بنا داریم کمک کنیم تا بسته تحولی ایجاد و اجرا شود یک فرصت برای اداره کل امور تربیتی مشاوره و مراقبت در برابر آسیب‌های اجتماعی و سازمان دانش‌آموزی به وجود آمده است و فرصتی خوبی است تا در حوزه آسیب‌های اجتماعی برنامه ریزی داشته باشیم.

وی افزود: نجات دانش‌آموزان در معرض خطر آسیب‌های اجتماعی بزرگترین هدف و از اولویت‌هاست و برنامه‌های خود را بر اساس همین بنویسیم که به استان‌ها نیز ابلاغ شود البته باید قابل رصد و ارزیابی باشد.

تشکیل ۲۰ هزار کانال برای اجرای طرح یاریگران زندگی

وی در ادامه گفت: برای کانون‌های یاریگران زندگی باید ۲۰ هزار کانال و گروه در کشور ایجاد شود و از این فضا استفاده مطلوب داشته باشیم و از این ظرفیت نامحدود ایجاد شده بیشترین استفاده را ببریم.

معاون پرورشی و فرهنگی وزیر تصریح کرد: با توجه به اینکه شبکه شاد و سند تحول بنیادین و بحث آسیب‌های اجتماعی از اولویت‌های وزیر محترم است در زمینه آسیب‌های اجتماعی خیلی می‌توانیم کار انجام دهیم برای بچه‌ها اشتغال فکری در کانال‌های مختلف ایجاد کنیم تا کانون ساختار را پیدا کند.

کاظمی خواستار مدیریت جهادی با رویکرد انقلابی در شرایط کنونی شد و گفت: باید از ظرفیت دانش‌آموزان بیشتر استفاده کنیم و سازمان دانش‌آموزی و مربیان در این زمینه کارهای خوبی انجام داده‌اند.

معاون وزیر آموزش و پرورش یادآور شد: همه کارهای حوزه معاونت پرورشی و فرهنگی معطوف به اصل تشکیل کیفیت بخشی و کارکردهای بخشی و همچنین هویت بخشی انجام می‌گیرد در همین راستا حتماً نظارت داشته باشید.

در ادامه جلسه مسعود شکوهی در خصوص برنامه طرح تحولی گفت: پیش بینی دقیقی از بسته تحولی صورت گرفته است شیوه نامه‌ها و دستورالعمل‌هایی و مدلی برای بسته طراحی کردیم و با توجه به وضعیت سفید، زرد و یا قرمز در استان‌ها این موارد پیش‌بینی شده است.

شکوهی خاطرنشان کرد: آمادگی کامل داریم برنامه‌ها را بعد از ۱۵ شهریور اجرا کنیم برای همین منظور بسته‌ها و تولیدات خیلی خوبی در این زمینه پیش بینی کردیم که انشالله به فضل الهی و با حمایت‌های دکتر کاظمی به پیش خواهیم رفت.

مدیر کل امور تربیتی، مشاوره و پیشگیری در برابر آسیب‌های اجتماعی گفت: تمام تلاش خود را خواهیم کرد تا وظیفه‌ای که به ما واگذار شده است به شکل بسیار مطلوب و خوبی ادامه یابد و از همه همکاران محترم خواهش می‌کنم که با جدیت و احساس مسئولیت هر بخش و حوزه هم و غم خود را در این زمینه به کار گیرد باید تمام فرایندهای نماد و طرح یاریگران را در بسته تحولی دقیق مورد بررسی قرار داده و اجرا کنیم.

در ادامه جلسه اردشیر دهقانی معاون فعالیت‌های دانش‌آموزی سازمان دانش‌آموزی و سرپرست خبرگزاری پانا گزارشی در مورد مصوبات جلسه قبل و گام بندی‌هایی که در زمینه طرح سازمان دانش‌آموزی انجام شده است به طور مختصر بیان کرد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار