نگاهی به دیدار آخر از هفته بیست و ششم لیگ برتر ایران

تئوری‌های پرسپولیس برای طلسم‌شکنی خاص؛ سرزمین اولین‌ها آماده جشن قهرمانی شد

تهران (پانا) - در آخرین بازی هفته بیست و ششم لیگ برتر، پرسپولیس این فرصت را دارد که هم طلسم تاریخی نفت مسجد سلیمان را بشکند و هم قهرمانی‌اش را در این فصل لیگ برتر مسجد کند.

کد مطلب: ۱۱۱۰۱۸۲
لینک کوتاه کپی شد
تئوری‌های پرسپولیس برای طلسم‌شکنی خاص؛ سرزمین اولین‌ها آماده جشن قهرمانی شد

پرونده دیدارهای هفته بیست و ششم لیگ برتر فوتبال ایران امشب با برگزاری یک بازی در شهر مسجد سلیمان، شهر اولین‌های فوتبال ایران بسته خواهد شد.

در آخرین بازی از هفته بیست و ششم لیگ برتر، پرسپولیس که تاکنون در تاریخ خود نتوانسته نفت مسجد سلیمان را شکست دهد برای طلسم‌شکنی و البته مهم‌تر از آن برای قطعی کردن قهرمانی پا به زمین خواهد گذاشت.

نفت مسجد سلیمان - پرسپولیس / ساعت 20:45 ورزشگاه بهنام محمدی مسجد سلیمان

مهدی تارتار (ایران) - یحیی گل محمدی (ایران)

بازی رفت » پرسپولیس صفر - نفت مسجد سلیمان یک

نکته‌های ویژه درباره دیدارهای روبرو » در بین تمام تیم‌های حاضر در لیگ برتر فوتبال ایران، نفت مسجد سلیمان تنها تیمی است که تاکنون در تاریخ به پرسپولیبس نباخته و طلسمی بزرگ را مقابل قهرمان مقتدر فوتبال ایران قرار داده که پرسپولیس بدنبال شکستن این طلسم و گرفتن انتقام شکست در بازی رفت باشد.

نکته قابل اشاره دیگر درباره تاریخ دیدارهای دو تیم به تقابل آنها در مسجد سلیمان برمی‌گردد که هر دو بازی که نفت میزبان بوده با تقسیم امتیاز به پایان رسیده است. البته به عبارت دیگر در تاریخ دو تیم 5 بار با هم روبرو شده‌اند که 4 دیدار با تساوی به پایان رسیده و یک برد هم که برای نفت ثبت شده در تهران بدست آمده است.

نکته‌های ویژه و آخرین وضعیت نفت » تیمی که فصل گذشته برای فرار از سقوط تلاش می‌کرد، این فصل با هدایت مهدی تارتار به جایگاهی رسید که در نیم فصل اول شگفتی‌ساز لیگ برتر بود اما مشکلات مالی آنها را از بالای جدول دور کرد و رویای کسب سهمیه آسیایی را از هواداران نفت گرفت.

هر چند پیش از تعطیل شدن لیگ برتر اوضاع برای نفت مسحد سلیمان چندان رو به راه نبود، اما با از سرگیری لیگ برتر این تیم یکبار دیگر مسیر نیم فصل اول خود را در پیش گرفت و حالا در حالی از صدرنشین مقتدر فوتبال ایران میزبانی خواهد کرد که 4 بازی بدون باخت دارد و به عبارت دیگر پس از شروع مجدد لیگ برتر به تیمی نباخته است. اما در کنار روند خوب تیم مهدی تارتار در دیدارهای اخیر، باید به این نکته اشاره کرد که نفت تنها تیم این فصل لیگ برتر است که در خانه مقابل تیمی شکست نخورده و با محاسبه فصل گذشته، این تیم 499 روز است در مسجد سلیمان شکست نخورده است؛ رکوردی که البته با حضور تماشاگر بدست آمده و حفظ آن بدون تماشاگر و آن هم در جدال با پرسپولیس قطعا رویای بزرگی است.

نکته‌های ویژه و آخرین وضعیت پرسپولیس » بهترین تیم سال‌های اخیر فوتبال ایران در حالی برای طلسم‌شکنی پا به مسجد سلیمان گذاشته است که با کسب سه امتیاز از این بازی در فاصله 4 هفته مانده تا پایان لیگ برتر، قهرمانی‌اش مسجل می‌شود و در هفته‌های باقی مانده دیدارهایی تشریفاتی را پیش رو خواهد داشت.

تیم یحیی گل محمدی که برای این بازی غایب‌های بزرگی از جمله مهدی ترابی، محمد انصاری و محسن ربیع‌خواه را دارد، با 6 برد متوالی که در دیدارهای اخیر داشته به مسجد سلیمان رفته و بدنبال ثبت هفتمین برد متوالی و البته چهارمین برد متوالی خارج از خانه است. البته نباید فراموش کرد که پرسپولیس بهترین تیم لیگ برتر در دیدارهای خارج از خانه است که از 12 بازی که مهمان بوده 10 برد بدست آورده و دو بار هم با شکست از زمین خارج شد. به عبارت دیگر پرسپولیس در دیدارهای خارج از خانه این فصل تساوی نداشته و به امتیاز قناعت نکرده است.

نکته قابل اشاره دیگر درباره پرسپولیس روند خوب خط دفاع آنهاست، پرسپولیس که به صورت همزمان بهترین خط حمله و خط دفاع لیگ برتر در اختیار دارد؛ در سه هفته اخیر با حضور بوژیدار رادووشوویچ دروازه‌شان بسته مانده و گلر کروات پرسپولیس اگر امشب هم دروازه‌اش بسته بماند، با ثبت دهمین کلین شیت به سید مهدی رحمتی می‌رسد و در رده چهارم جدول کلین‌شیت‌ها خواهد ایستاد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار